Re: Citroen C5, SQ-bygge
7m 50mm2 Stinger Hypertwist strömkabel hemkommen från Ljudbyggaren i fredags, planen var att den skulle varit på plats nu efter helgen men med en ytterdiameter på 16 mm var kabeln grövre än jag trodde och fick inte plats i AMO-kabels 20mm Luboflexslang (Jula) med innerdiameter på 15 mm.
Har letat som sjutton efter en grövre slang utan framgång men till slut hittade jag och beställde en bra slang på Ebay, Tyskland. http://www.ebay.de/itm/281642422766
Tanken är att dra strömkabeln från främre batteriet till det bakre batteriet via tröskeln/under bilen och upp i reservhjulsbaljan för att undvika störningar.
Layouten i bagageutrymmet börjar klarna. Planen är en 10" sub i baljan där det bakre batteriet och monoblocket till subben också ska husera.
6-kanalssteget ska sitta innanför högra sidopanelen. En provmontering visar att det precis får plats där men det kräver förstås att sidopanelen modifieras.
7m 50mm2 Stinger Hypertwist strömkabel hemkommen från Ljudbyggaren i fredags, planen var att den skulle varit på plats nu efter helgen men med en ytterdiameter på 16 mm var kabeln grövre än jag trodde och fick inte plats i AMO-kabels 20mm Luboflexslang (Jula) med innerdiameter på 15 mm.
Har letat som sjutton efter en grövre slang utan framgång men till slut hittade jag och beställde en bra slang på Ebay, Tyskland. http://www.ebay.de/itm/281642422766
Tanken är att dra strömkabeln från främre batteriet till det bakre batteriet via tröskeln/under bilen och upp i reservhjulsbaljan för att undvika störningar.
Layouten i bagageutrymmet börjar klarna. Planen är en 10" sub i baljan där det bakre batteriet och monoblocket till subben också ska husera.
6-kanalssteget ska sitta innanför högra sidopanelen. En provmontering visar att det precis får plats där men det kräver förstås att sidopanelen modifieras.
Comment