Announcement

Collapse
No announcement yet.

Genesis 12" bas till hemmasub?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Genesis 12" bas till hemmasub?

Ingen som ville köpa mina 2st genesistolvor så jag får väl hitta på nåt annat med dom.
    Tror att en nog kommer hamna i bilen igen men då finns det en kvar så varför inte bygga nåt roligt hemma?
    I bil skulle den ha 30 liter sluten men vad kan man tänka sig att behöva för lådvolym för hemmabruk?
    Borde kunna bli bra då jag antar att den fortfarande ska förbli sluten och kan då leverera lite rappare och inte så "bummligt" som många hemmabiosubbar gör.
    Inget billigt element precis att bygga hemma med,men va fan,de bara ligger här hemma o samlar damm...
    Steg till detta tänkte jag ett XTZ Sub amp 1 som ligger på 300 rms-watt i 4 ohm.
    http://www.hifikit.se/index.php?id=2646

Skulle detta kunna bli nåt vettigt tror ni?
    Det är bara lådvolymen som ställer till det då jag inte vet den för hemmabruk.

Re: Genesis 12" bas till hemmasub?

XTZ steget kan varmt rekommenderas!
    (använder ett sådant i shopen)

Pierre
    SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Undrar om det steget inte säljs längre på fyndbörsen,kunde inte hitta det.Men hifikit hade det verkar det som. Måste bara få tag på en vettig lådvolym också.
      Genesisbasen har väl liknande karaktär som Peerlessbasen XLS tror jag den heter och det används ju lite peerless-element i hemmabio-byggen,tror xtz själva har en sublåda med det i...

Comment

Genesis är en xls med högre qvärde. Den går fint att bygga hemmasub med.
        /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
          Genesis är en xls med högre qvärde. Den går fint att bygga hemmasub med.
          ja jag hade hört talas om det,är det bara märket(genesis) som gjort att den kostar ett antal pengar mer än peerless?
          Vad gör Q-värdet rent praktiskt för mig när vi pratar sluten låda?
          Men den stora frågan är fortfarande obesvarad: Vilken lådvolym?

Comment

Working...
          X