Hej!
Har under en tid försökt sälja mitt MB Quart PSC-216, som innehåller 6,5" basar, diskanter och filter.
Dessa, vad jag förstått, jämfördes med Canton fast med lite vassare diskant.
Hursomhelst så har jag iallafall ett helt nytt sådant kit i kartong som jag bestämt mig för att göra något roligt med istället för att skänka bort dom.
Tänkte bygga frontar till min hembio.
Har två Magnat 15" som ska spela ner till 18hz enligt papperet och det känns det som det gör faktist...
Så högtalarna som jag ska bygga ska väl ta vid efter 50-60hz kanske?
Nu har jag ju mitt MB Quart-kit. Då behöver jag 2st basar också!
Funderar på 12".
Har bi-wire på min stärkare och tänkte nyttja detta.
Det betyder att jag behöver ett passivt filter till subben och kanske något tillägg till MB Quart-kittet? Kanske inte så lyckat att köra det medföljande filtret?
Jag ska bygga in 6,5tummarna i en egen låda självklart så att dom slipper lida.
Det är först och främst filterbiten jag behöver hjälp med.
Sen om någon har tips på en schysst 12" bas till bra pris så är detta intressant. Basen behöver ju inte kunna spela ner till 20hz och ha 20mm slaglängd :-)
Har under en tid försökt sälja mitt MB Quart PSC-216, som innehåller 6,5" basar, diskanter och filter.
Dessa, vad jag förstått, jämfördes med Canton fast med lite vassare diskant.
Hursomhelst så har jag iallafall ett helt nytt sådant kit i kartong som jag bestämt mig för att göra något roligt med istället för att skänka bort dom.
Tänkte bygga frontar till min hembio.
Har två Magnat 15" som ska spela ner till 18hz enligt papperet och det känns det som det gör faktist...
Så högtalarna som jag ska bygga ska väl ta vid efter 50-60hz kanske?
Nu har jag ju mitt MB Quart-kit. Då behöver jag 2st basar också!
Funderar på 12".
Har bi-wire på min stärkare och tänkte nyttja detta.
Det betyder att jag behöver ett passivt filter till subben och kanske något tillägg till MB Quart-kittet? Kanske inte så lyckat att köra det medföljande filtret?
Jag ska bygga in 6,5tummarna i en egen låda självklart så att dom slipper lida.
Det är först och främst filterbiten jag behöver hjälp med.
Sen om någon har tips på en schysst 12" bas till bra pris så är detta intressant. Basen behöver ju inte kunna spela ner till 20hz och ha 20mm slaglängd :-)
Comment