Ja det känns kanske lite overkill men nu matchar ju frontar och center varandra
bara hoppas herr tokken har tid att kasta ihop centern inom snar framtid så det blir lite provspelning av front systemet
Grymt bygge, lär ju gå o få huset o skaka av kraften...!
Men så du tycker att KOVE basarna fungerar bättre än DD basarna för det ändamålet du är ute efter?? Vilken modell på Kove basarna är det (om man får fråga) är ju själv sugen på o bygga en kraftig sub låda till min hemmabio. så ja kikar runt efter vilka basar som verkar funka bra till en kraftig sub. effekt o driva har jag..! aja grymt d..la bygge iaf
Grymt bygge, lär ju gå o få huset o skaka av kraften...!
Men så du tycker att KOVE basarna fungerar bättre än DD basarna för det ändamålet du är ute efter?? Vilken modell på Kove basarna är det (om man får fråga) är ju själv sugen på o bygga en kraftig sub låda till min hemmabio. så ja kikar runt efter vilka basar som verkar funka bra till en kraftig sub. effekt o driva har jag..! aja grymt d..la bygge iaf
Kove basarna är betydligt mer musikaliska och inte så sjukt tungdrivna som DD
Jag kör enkel x serien dubbla 1ohm spolar
Jag körde två Rotel 1090 till DD basarna nu kör jag ett och det spelar både
Högre och betydligt renare bas med mer kroppskänsla
Imponerande system, lär vara en uplevelse o få lyssna.
de ja undrar är hur stor skillnad det verkligen bleb med KOVE basarna istället för DD basarna, lixom vad blev bättre? DD basarna är ju riktiga" monster. Vilken modell av KOVE basarna har du köpt? är i planeringsstadiet att bygga en egen subbaslåda. om du fick välj anu skulle du kört med DD basarna eller KOVE basarna? Själv funderar jag på orION HCCA till mitt bygge.
hur mycket kostar dina basar styck, och köpte du dem i Sverige(inte DD) ! hur djupt går dem i frekvens och hur mycket effekt tål dem? Är på g o bygga mig en kraftig sub låda så ja följer varje tråd noga. DD basarna då va ska du gör a med dem....men de verkar för tungdrivna skulle vara om ja körde med en då 2000+ w bör ju få dem nöjda
hur mycket kostar dina basar styck, och köpte du dem i Sverige(inte DD) ! hur djupt går dem i frekvens och hur mycket effekt tål dem? Är på g o bygga mig en kraftig sub låda så ja följer varje tråd noga. DD basarna då va ska du gör a med dem....men de verkar för tungdrivna skulle vara om ja körde med en då 2000+ w bör ju få dem nöjda
Priset är 5000kr st och dom är köpta i Sverige basens fs ligger på 32hz
Dom tål 1000wrms min hornlåda är avstämd till att spela mest från
18hz till ca 50hz dock har jag bara mätt att den går till 20hz då min test
Skiva börjar där
Vad har du för steg som lämnar 2000w i 230v du tänkt använda?
Jag har provat mycket pa steg till DD basarna men det har låtit skit
Trots att det vart grymma pa steg som enligt tillvärkarn lämnat 8000w
Så saknar dom totalt botten
hmm 5000 är utaför min budget! Jag har ett Crown XLS 2000 att driva med(knappast deras bästa serie men för hoppningsvis är kvaliten bra) Vart i Sverige köpte du dem, har letat men inte hittat nån som säljerdem, braljud länkar bara till deras hemsida. va har du tänkt o göra med DD basarna då... ?
hmm 5000 är utaför min budget! Jag har ett Crown XLS 2000 att driva med(knappast deras bästa serie men för hoppningsvis är kvaliten bra) Vart i Sverige köpte du dem, har letat men inte hittat nån som säljerdem, braljud länkar bara till deras hemsida. va har du tänkt o göra med DD basarna då... ?
Här hittar du Kove http://www.bjarud.se/
Jag körde ett crown steg med var det dyraste septon hade gick på
80000kr visst var det pulver i det men sakna djupbas som bra bilsteg
Och några hifisteg har
Men du bor kvar ser jag!
Våra ljudideal skiljer dock en del...
Men du bor kvar ser jag!
Våra ljudideal skiljer dock en del...
Hallå Jonas var inte igår
Skiljer våra ideal så mycket tro ja håller ju nu på att försöka få balans på allt
Och det kanske vart en rejäl dos av allt eller men målet är ju att spela galet rent samt att spela lite högt med
Ja ja bor kvar och som sagt har inte gett upp ljud ännu som du märker
Själv då har du några projekt på g?
Priset är 5000kr st och dom är köpta i Sverige basens fs ligger på 32hz
Dom tål 1000wrms min hornlåda är avstämd till att spela mest från
18hz till ca 50hz dock har jag bara mätt att den går till 20hz då min test
Skiva börjar där
Vad har du för steg som lämnar 2000w i 230v du tänkt använda?
Jag har provat mycket pa steg till DD basarna men det har låtit skit
Trots att det vart grymma pa steg som enligt tillvärkarn lämnat 8000w
Så saknar dom totalt botten
Konstigt att dom inte spelar djupt ändå.
Finns många som kör infra med PA steg.
Comment