Mor och far har ägt en peugeot 406 -01 i 4år, gick kanon. Bra lastmöjligheter och ser inte så dum ut heller.. alltid tyckt att den ser lite "arg" ut
TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE SM 1a i SuperStreet NW 2012. SM 1a i BassRace 149,9dB 2013. SM 1a i Extreme 2013. SM 2a i BassRace 149,9dB 2014. SM 1a i Extreme 2014. SM 1a i BassRace 149,9 2015. SM 1a i Extreme 2015. EM 2a i BassRace 149,9 2015. EM 3a i Extreme 3+ 2015.
Ja, när det man tycker är sämst på bilen är mugghållarnas placering så är det inte så tokigt.
Idag önskade jag dock att den var fyrhjulsdriven. Körde två ton bakom och kom oväntat i en isbacke. Där hjälpte inte ens nordfrost 5or. Det gick baklänges med låsta hjul.... men det redde upp sig så småningom.
Det ända bra med peugeot är att de är prisvärda och det ända verktyg du behöver för att mecka med den är en borrmaskin för hela bilen sitter ihop med popnit
Kanske lite hård bedömning men efter att ha jobbat på peugeot så vet jag hur de är byggda och inget annat bilmärke som jag jobbat med är uppbyggd av så mycket "skit" material.
Folk verkar dock nöjda med dem men jag kommer inte köpa någon.
Kan erkänna att det inte känns som någon premiumbil, och som du säger så sitter t.ex mycket i inredningen knappt fast :P
Men att ha en kombi som drar runt 0.51 blandat känns helt okej !
Dock har den börjat varna nå i stil med "Antipolution fault", som gått över alla 3 gånger av sig själv, tydligen inte helt ovanligt enligt peugeot här i stan.. Glapp givare kanske ?
Comment