Announcement

Collapse
No announcement yet.

9887R (bytes mot P88RS-2)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• S: 9887R (bytes mot P88RS-2)

Tjenare

Efter att ha uppgraderat högtalare,steg etc. så tyckte jag att det var dags att även göra det med min Pioneer spelare för att få tidskomp. Men efter ha ägt Alpinen bara några dagar så inser jag att jag skulle köpt en P88RS-2:a istället. Tyckte denna var krånglig jäntimot Pioneeren som polarn kör med

Så nu säljer jag denna i förmån för att köpa en sådan eller byte mellan dessa maskiner går också bra. Köpte min begad och den saknar konstigt nog plastramen runt spelaren(fronten). Finns säkert att köpa lös för nån hundring. Följde med en annan plastram som man skruvar fast i bilen som det ser ut. En Ipod kabel medföljer samt fjärren. Spelaren fungerar hur bra som helst och fronten är fin. Medföljer även isokablage och ram runt själva cd-spelaren (metallramen) samt fodral för front osv. Fick ej med nån instruktionsbok men en utskriven medföljer.

Vet inte vad jag kan ta men lägg ett bud så kanske jag nappar. Eller så får jag lära mig spelaren helt enkelt

Re: 9887R (bytes mot P88RS-2)

Lär dig den. P88 är sämre.
    /tycker Erik.

Comment

2500 bjudet
      Pioneer - Amega - Rockford - B2Audio - Kicker

Panda sökes!

Comment

Robsarve: Ja men är den verkligen det, Alpinekännare brukar tycka så medans Pioneerkännare brukar tycka tvärtom Ska låna polarens spelare i helgen och spela och lyssna så får jag se.

Gisslen: Det är noterat, hade nog tänkt mig lite mer men ett bud är ju ett bud.

/ Göran

Comment

Jag kan med lägga bud då. 2700 bjudet.
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

2800
            Pioneer - Amega - Rockford - B2Audio - Kicker

Panda sökes!

Comment

Jag går ut ur budgivning pga ska köpa annan
              Last edited by greenmountain_; January 22, 2010, 22:12. Reason: Köpt annnan spelare!
              Sponsor:
              www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!

Comment

Skall prova en P88RS-2 på söndag, upplever jag den som bättre så är risken stor att den som lagt det högsta budet då får den. Har nämligen hittat en P88RS-2 begad för en bra peng.

Comment

Jag har haft båda, P88 II är snyggare och lättare att jobba med men Alpinen låter bättre. Vilket man prioriterar är upp till var och en.
                  Vis vobiscum sit!

Comment

inga fler bud ? imorrn bestämmer jag mig... Gisslen du ligger bra till på 2800 dock hade jag väl förväntat mig lite högre bud än så...

Comment

Originally posted by Nordenmark View Post
                      Jag har haft båda, P88 II är snyggare och lättare att jobba med men Alpinen låter bättre. Vilket man prioriterar är upp till var och en.
                      Håller med föregående talare till 100% Pioneer´en
                      Är enklare att få bra ljud då den har en medföljande mätmikrofon som gör ett hyffsat jobb.
                      Medans Alpinen behöver mer kunskaper och mera jobb men i gengäld låter den bättre när du väl är där.

Comment

Originally posted by Wrath View Post
                        Robsarve: Ja men är den verkligen det, Alpinekännare brukar tycka så medans Pioneerkännare brukar tycka tvärtom
                        Pioneeren har ett aningen vassare tidskomp, är mycket snyggare och lättare att lära sig hitta runt i. Den har ju oxå fler band på eq'n så på pappret borde den vara bättre där oxå, men i verkligheten får den problem. Frekvenserna ligger helt tokigt på den så man har svårt att komma åt det man vill i de flesta bilkupéer, så Alpines parametriska (som verkligen inte är perfekt) spöar den där.

mkII har mycket bättre grundklang än den första men 9887 låter klart mer spelglad och upplöst.

Men där verkligen P88an skjuter sig i foten är i delningsfiltret (som i princip är samma som i min gamla P99a jag hade för tio år sen) med vars begränsade delningar gör att den i stort sett bara fungerar till ett tvåvägs framsystem med sub. Alpinen är mycket mer flexibel och det går att köra ett halvaktivt delat trevägs framsystem till exempel som inte Pioneeren klarar av.

Tycker mig vara hyfsat obektiv när det gäller huvudenheter (även om jag råkar ha en akilleshäl i Nakamichi CD700), min favoritmaskin just nu är Pioneer DEX-P99R.
                        /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Wrath View Post
                          inga fler bud ? imorrn bestämmer jag mig... Gisslen du ligger bra till på 2800 dock hade jag väl förväntat mig lite högre bud än så...
                          okdå 3000 säger väl jag innan ja ångrar mig. får beställa ram hos alpine för 3-400 men det är det värt :-)

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

Det är noterat ! Har mejlat Alpine om ramen där.

Robsarve: Jasså jag som just kör med Iridium 6.2 fram (drivs av A2 steg) och MW110r bak (drivs av ett A6 steg) så då borde Pioneeren passa mig bättre... får väl se imorrn helt enkelt. Har fipplat mer idag och fått det låta rätt bra ändå. Har läst manualen i 3-4 timmar totalt dom senaste 3 dagarna nu

Comment

Menade inte jag ville ha ramen på köpet, utan ja antar den kostar därikring, reservdelar brukar ju inte va gratis om man säger.

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

Working...
                              X