Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clif Designs CD4800.1LX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• S: Clif Designs CD4800.1LX

Features:

1500w (rms) x 1 @ 4 ohm (current draw 110a)
    3575w (rms) x 1 @ 2 ohm (current draw 220a)
    5200w (rms) x 1 @ 1 ohm (current draw 440a)
    link two cd4800.1 into 4 ohms x 1 channel delivers a blistering 5200w (rms)
    link two cd4800.1 into 2 ohms x 1 channel delivers a blazing 12kw (rms)

Säljes för vettigt bud (MRSP: 4999$!!)
    Steget är i nyskick.

Är EJ intresserad av byten!

För den som vill läsa mera om detta steg http://www.clifdesigns.com .

(bilderna är tagna från RoE)

Last edited by LillNaisarn; November 30, 2009, 16:54. Reason: La in bilder på steget samt länk till clif design´s hemsida.
    Med vänliga hälsningar
    Daniel Sköld

Re: Clif Designs CD4800.1LX

Stege finns fortfarande kvar och kan tänka mig att byta i någon välljudande HU,Välljudande steg (1,2,4 kanaligt) Eller någon bättre sub (tex DD35xx,95xx,99xx) Jag lägger dock inte pengar imellan.
    Med vänliga hälsningar
    Daniel Sköld

Comment

Får säga att det är sjukt likt Gas Competition invändigt å anslutningsterminalerna.Sjukt likt

Comment

ja någon har ju kopierat den andre hehehe.
        Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Originally posted by perkan View Post
          ja någon har ju kopierat den andre hehehe.
          Ja och det är ju inte gas som har blivit kopierat

Comment

Originally posted by Loffi View Post
            Ja och det är ju inte gas som har blivit kopierat
            Och du grundar det på?

Competition steget började väll säljas 06? 4800 slutade tillverkas 06. så hur kan ett steg som slutade tillverkas då det andra började tillverkas vara det som blivit kopierat

Visst är stegen lika men om du kollar för det första på strl på stegen så ser man rätt omg att det inte kan vara samma

4800:
            Dimensions: 268x58x503mm
            GAS:
            268x58x762mm
            Med vänliga hälsningar
            Daniel Sköld

Comment

nej de va ju en hel del som skillde där du på måtten. hahaha. gas kan väl ha kopierat clif eller. o bara för att chassit är olika stora så behöver ju inte innehållet va olika. ja ska ta kort på ett gas comp invändigt så ska du få se.
              Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

nej de va ju en hel del som skillde där du på måtten. hahaha. gas kan väl ha kopierat clif eller. o bara för att chassit är olika stora så behöver ju inte innehållet va olika. ja ska ta kort på ett gas comp invändigt så ska du få se.
                Nej jag har inte sagt att det behöver vara olika innehåll i stegen.
                Dom har rätt snarlika spec (det enda som skilljer då jag kollade som hastigast är att 4800 är ,5ohm´s stabilt). samt då man kollat lite så tycks comp vara uppmätt i 14,4v samt 4800 i 13,8v

Skulle vara roligt och se om någon "bänkat" ett Comp steg att jämnföra med prövade googla som hastigast utan framgång (någon annan kanske lyckas bättre än mig?) Här är iaf spec där jag fick fram på 4800:
                Specs:
                5200rms@1ohm-13.8volts
                12,000rms 2amps linked-13.8volts
                True .5ohms stable
                6kw@.5ohms-13.8volts
                And alot more on high voltage!
                (tagit från http://www.caraudioclassifieds.org/f...ad.php?t=22916)

Edit: Sen SNÄLLA alla som PM:ar om byten jag är INTE intresserad och kastbyta i ditt steg som kostar 2000:- nytt eller snarlikt, skräpbud klarar jag mig utan då får det hellre samla damm tills det kommer till någon användning.
                Last edited by LillNaisarn; December 7, 2009, 10:31.
                Med vänliga hälsningar
                Daniel Sköld

Comment

du hittar inget om gas comp. för de är ju bara brl som beställt ett steg o satt sin logga på. men ja ska smyga ner i källarn sen o kolla va de heter egentligen. kommer inte ihåg nu. dock är de över specat. de lämna 4000 när ja sökte på de namnet som står på kretskortet i gas comp steget.

men ja vill inte på nått sätt förstöra din sälj tråd eller kasta skit på clif steget . de är säkert jättebra o lämnar säkert mycke effekt. men de är så sjukt likt gas steget på insidan. ska kolla va gas steget heter sen så du kan kolla upp mer om du vill.

Comment

du hittar inget om gas comp. för de är ju bara brl som beställt ett steg o satt sin logga på. men ja ska smyga ner i källarn sen o kolla va de heter egentligen. kommer inte ihåg nu. dock är de över specat. de lämna 4000 när ja sökte på de namnet som står på kretskortet i gas comp steget.

men ja vill inte på nått sätt förstöra din sälj tråd eller kasta skit på clif steget . de är säkert jättebra o lämnar säkert mycke effekt. men de är så sjukt likt gas steget på insidan. ska kolla va gas steget heter sen så du kan kolla upp mer om du vill.
                    Då förklarar det hela varför jag hittade knappt ngt ang comp steget då man prövade söka lite på det.

Du lär knappast förstöra ngt tycker det är intressant. För hitills har jag inte fått några bud som jag anser seriösa på detta steg, kan inte bli värre än så att "man behåller". Skulle vara rätt roligt om det skulle vara exakt samma komponenter då det skilljer en hel del i priserna på dessa två steg.
                    Tror man annars får starta en tråd ang just detta så man inte får "herre jösses många inlägg" i säljtråden .
                    Med vänliga hälsningar
                    Daniel Sköld

Comment

så då har ja tage lite bilder.
                      Attached Files

Comment

gas steget heter förövrigt sra9600d power. de är de namnet som står på kretskortet. lyckades dock inte få med de på bild då de blev för mörkt utan blixt o med så blev de bara vitt.

här är en länk till sra9600d power/gas competiton steget. där kan man långt ner på sidan se va steget lämnar för effekt osv. http://translate.google.se/translate...A_svSE353SE353

o tar man en titt på clif steget o gas steget brevid varran så ser man att de är exakt samma steg till o med samma grejer. o uppbyggnads sätt.
                        Last edited by perkan; December 7, 2009, 17:32. Reason: la till mer info

Comment

Det ser ju riktigt bra ut på papper..
                          Men hur bra är det ni som har testat...?
                          Jag skulle kunna tänka mig nått sånt här att ha för framtida bruk
                          Och en priside´är ju inte dumt häller.

Comment

Originally posted by BMTech View Post
                            Det ser ju riktigt bra ut på papper..
                            Men hur bra är det ni som har testat...?
                            Jag skulle kunna tänka mig nått sånt här att ha för framtida bruk
                            Och en priside´är ju inte dumt häller.
                            Jag tycker steget är bra fast det är svårt för mig att göra en rättvis uppfattning eftersom att jag har aldrig haft något "seriöst" steg som detta förut eller jo visst haft ngt A6,xz1200 och dyl men inga i denna prisklass.
                            Samt svårt för mig då jag inte vågat "kräma på" då man haft för dålig batteri bank.

Men av allt jag läst så har jag inte uppfattat ngn som besviken på detta steg : tvärt om, det enda folk har "klagat på" är att dom är rätt törstiga effter ström.

Ang pris så har jag haft det ute på bud, men tror jag kommer plocka bort annonsen eftersom att folk tror att man kommer att skänka bort det.
                            Med vänliga hälsningar
                            Daniel Sköld

Comment

Men om du retar dig på skambud så sätt ut ett riktpris då.
                              Att skriva bud kommer aldrig någonsin att få någon att bli rik.

Comment

Working...
                              X