Announcement

Collapse
No announcement yet.

RG6 Coax Luftkabel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• S: RG6 Coax Luftkabel

Kan det finnas intresse för sådan här, kanske är helt fel att göra signalkabel utav, eller?

Vi anväder detta till att göra installationer med, men nu utgår just RG6 luftkabel och ersätts med RG11

Finns det intresse utav denna RG6 kabeln så kan jag antagligen ordna till bra priser.

Re: RG6 Coax Luftkabel

Vanlig antennkabel?

Jag kan få fram några 500meters trummor om nån skulle va sugen.....
    Attached Files
    Mvh
    Jacob Sandström
    www.garaget.org/jackoo
    073 - 048 23 16

Comment

Bästa signal kabeln får du av tex, Mikrofon kabel med 2ledare och skärm då det exemplariska är att ha samma resistans i bägge ledarna och att du kan använda skärmen till att koppla ihop med ena ledaren och bara löda fast i ena änden av kabeln och inte fästa skärmen i andra änden så kallad kvasibalanserad kabel. Kanon på att undertrycka RF-störningar och låter mycket neutralt. Har märkt med antenn kabel att ledare och skärm har olika resistans och låter sämre helt enkelt. mvh Dagge

Comment

Originally posted by Jackoo View Post
        Vanlig antennkabel?

Jag kan få fram några 500meters trummor om nån skulle va sugen.....
        Nu var det väl inte du som startade denna tråden, eller?

Comment

Originally posted by Drumheadz View Post
          Bästa signal kabeln får du av tex, Mikrofon kabel med 2ledare och skärm då det exemplariska är att ha samma resistans i bägge ledarna och att du kan använda skärmen till att koppla ihop med ena ledaren och bara löda fast i ena änden av kabeln och inte fästa skärmen i andra änden så kallad kvasibalanserad kabel. Kanon på att undertrycka RF-störningar och låter mycket neutralt. Har märkt med antenn kabel att ledare och skärm har olika resistans och låter sämre helt enkelt. mvh Dagge
          Ok, så en RG6 är alltså INTE lämpad för att göra signalkabel utav, har jag fattat dig rätt då?

Eller är det bara en smaksak i ljudet?

Comment

om jag säger så här!...
            ingen av dom ljudstudios jag varit med att bygga/bygga om!..
            bla. Atlantis,Miro,Noname studios använder antennkabel i signalöverföring
            Och det tror jag allmänheten inte har något imot att jag upplyser om
            angående att jag inte starta tråden
            Last edited by Drumheadz; November 1, 2009, 10:40.

Comment

Drumheadz det var ju Jackoos inflikning som jag reagerade mot, INTE din

Det var ju jag som frågade om någon ville köpa av mig, inte köpa utav jackoo, isf får han starta en egen tråd.

Ok, då kan någon OP stänga denna tråden om nu ingen skulle vilja ha kabeln ändå,

Comment

Känns inte som någon är intresserad av att köpa antenn kabel som oftast används till antenn och inte är särskillt lämpad för bilstereo som vi tidigare nämt i tråden.
                Mvh
                Jacob Sandström
                www.garaget.org/jackoo
                073 - 048 23 16

Comment

Om man nu inte vill ha antennkabel då, kanske finns någon husrenoverade här.

Comment

Detta är ett bilstereoforum.......
                    Mvh
                    Jacob Sandström
                    www.garaget.org/jackoo
                    073 - 048 23 16

Comment

Ok, lås tråden då. trodde man fick annonsera ut andra saker än just bilstereo.

Comment

Dom på min hembio gillar denna kabel. Dom säger att det bli ett rent och "ofärgat" ljud. Finns en guide på hur man gör dessa kablar. Så trådskaparen har rätt, det går att använda som en bra signal kabel.

MvH: WerPa
                        Alla ÅF är välkomna att svara!

Comment

Originally posted by werpa View Post
                          Dom på min hembio gillar denna kabel. Dom säger att det bli ett rent och "ofärgat" ljud. Finns en guide på hur man gör dessa kablar. Så trådskaparen har rätt, det går att använda som en bra signal kabel.

MvH: WerPa
                          Frågan är nog inte vad som är rätt eller fel utan kanske mer eller mindre lämplig.

Som tidigare talare sagt:
                          "Bästa signal kabeln får du av tex, Mikrofon kabel med 2ledare och skärm då det exemplariska är att ha samma resistans i bägge ledarna och att du kan använda skärmen till att koppla ihop med ena ledaren och bara löda fast i ena änden av kabeln och inte fästa skärmen i andra änden så kallad kvasibalanserad kabel."
                          Mvh
                          Jacob Sandström
                          www.garaget.org/jackoo
                          073 - 048 23 16

Comment

http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=162391

Där har ni länken till minhembio.

Uppenbarligen går det ypperligt att göra signalkabel utav denna, nu vore jag glad om vi kunde sluta tjata massa i tråden och ha den kvar som "säljes" inte dagens lunarstorm tråd

Comment

Håller med dig "Niklas" till 100%
                              Låt säljaren ha en ren annons, utan en massa kladd.

Är någon intresserad så svara, annars skriv av dig i någon offtopic tråd.
                              Allt jag hade på hjärtat
                              Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                              --------------------------------------------------------------------------------
                              Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                              PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Working...
                              X