Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sinus Live SL-a1500 v1 / MDS 1090p

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• S: Sinus Live SL-a1500 v1 / MDS 1090p

Tjenis!

Tänkte sälja iväg ljudet i brukisen nu då jag köpt lgh o tänkt bli busspendlare..

Steg 1
    Ett Sinus Live sl-a1500 v1, alltså den förra versionen.. Fullt fungerande..
    Säljes i org kartong.

1450:- tänkte jag.. Är du inte nöjd med priset så ge mig förslag..

Steg 2. Magnat Ultra 2000
    Ett steg som jag köpte på ren impuls för något år sedan..
    Grejen var att jag köpte ett likvärdigt dls-steg strax därpå och därför har detta endast agerat testrigg några gånger. Utöver det är det inte använt.
    Funkar prima och låter riktigt bra.. Orgkartong och allt därtill medföljer.

Spec:
    2 kanaler.
    Effekt RMS 4 Ohm: 2x45/1x130 Watt
    Effekt RMS 2 Ohm: 2x65 Watt
    Mått LxHxB: 240x52x238 mm
    Frekvensområde: 5-50.000 Hz(-3dB)

Pris: 350kr el. bud

Basarna.
    2st gamla 10" MDS'are från audiophile serien.. Märket är emot mina principer i vanliga fall men är förvånad över hur pass bra trycka det är i dom.. ("Det var bättre förr") Dessa ska eg vara gula men dom är svarta.
    Haft svårt att hitta specs på basarna men det är iaf på 500rms och enkla 4ohms spolar. Lådan kan följa med men är inte anpassad efter dessa basar och ökar nog på fraktpriset betydligt.

Bud på dessa.

Allt kan skickas men frakt står köparen för.

Mvh
    Daniel
    Last edited by Fallan; December 7, 2009, 15:36.

Re: Sinus live sl-a1500 v1 / mds 1090p

Upp!

Uppdaterat priser samt lagt till ett steg. Bjuda på nu om ni är sugna, är juletider o jag är inte omöjlig!

Comment

Re: Sinus Live SL-a1500 v1 / MDS 1090p

Är det samma specifikationer (watt) på Sinus Live sl-a1500 v1 som på v2?
      Sponsrad av www.dipit.se

Comment

Originally posted by grakka View Post
        Är det samma specifikationer (watt) på Sinus Live sl-a1500 v1 som på v2?
        Enda skillnad mellan dom vad jag vet är att V2 inte är dockningsbart och att högtalarterminalerna är svarta på V2 och genomskinliga på V1.
        Men specen är densamma.
        Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Softis View Post
          Enda skillnad mellan dom vad jag vet är att V2 inte är dockningsbart och att högtalarterminalerna är svarta på V2 och genomskinliga på V1.
          Men specen är densamma.
          Med dockningsbart menar du att det ej finns rca utgångar för att koppla samman flera steg eller? (är aningen färsk inom detta).
          Sponsrad av www.dipit.se

Comment

Med dockningsbart så menar jag att du inte kan seriekoppla 2 st likadana så du får 3000 rms i 2 ohm.
            Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Som sagt så är eg enda skillnaderna de som redan nämnts. V2'orna går inte att docka samt att terminalerna ser lite annorlunda ut. på V2 kan man ha 50mm2 kabel till skillnad från 35mm2 på V1. Utöver det så skiljer en del komponenter stegen åt men de är byggda på samma PCBkort och chassi. V1'orna finns i dagens läge inte att få tag på nya om inte man har tur då.

Kan tillägga att priset på V2'orna ligger runt 2800kr så detta är verkligen en bra chans att få tag i ett kraftig steg för lite pengar.

Comment

V1 har stjärn skruv på anslutningar och V2 har insex, onödig fakta
                Men du, äru dum i huvet?

Comment

Originally posted by Fallan View Post
                  Upp!

Uppdaterat priser samt lagt till ett steg. Bjuda på nu om ni är sugna, är juletider o jag är inte omöjlig!

Hmm.. skulle igentligen vilja ha V.2 eftersom jag redan har ett V.2..
                  Men va f*n jag skulle kunna bjuda en lusing för SL steget...

//ICE

Comment

Originally posted by Ice_Z View Post
                    Hmm.. skulle igentligen vilja ha V.2 eftersom jag redan har ett V.2..
                    Men va f*n jag skulle kunna bjuda en lusing för SL steget...

//ICE
                    Vet inte vad det spelar in att du har ett v2 sedan tidigare eg men jag säler iaf inte steget för en tusing.. Hittar då något billigare sl-a1500 än mitt så säg gärna till men priset är bra lågt redan som det är.

Comment

Originally posted by Fallan View Post
                      Vet inte vad det spelar in att du har ett v2 sedan tidigare eg men jag säler iaf inte steget för en tusing.. Hittar då något billigare sl-a1500 än mitt så säg gärna till men priset är bra lågt redan som det är.
                      Jag har ett hel bränt han kan få köpa synd att dom ser ut som dom gör passar ju inte ens som prydnad
                      RE, DD, Pioneer

Comment

Working...
                      X