Hejsan.
Har lite funderingar kring min bil.
Dom flesta vet nog jag har en 850 sedan som jag byggt vägg i och använder 2 st Beyound Audio Inhuman 18" basar.
Är så att jag har lite problem med att komma på varför peaken i bilen är så otroligt långt ifrån avstämmningen på lådan?
Som högst med mina 2st Orion D5000 steg har jag spelat 152,4DB i 56 hz med 36 hz avstämmning!
Då jag ökade avstämmningen till 39 hz spelade jag 151,8DB i 58 hz.
Har nu en avstämmning på 43hz och spelade som högst 151,4DB i 58 hz.
VARFÖR vill avstämmningen vs kuperesonansen vara så långt ifrån varandra!?
Och kan man göra nått åt det? Hjälper det att minska lådvolymen eller blir det bara ännu värre då?
Jättetacksam för tips.
Ska nämnas också att det är en väldigt peakad kurva, jag tappar väldigt mkt i db bara 10hz under kuperesonansen. Kör jag en ton på 48hz spelar jag bara 145,3 .
mvh Jimmy
Har lite funderingar kring min bil.
Dom flesta vet nog jag har en 850 sedan som jag byggt vägg i och använder 2 st Beyound Audio Inhuman 18" basar.
Är så att jag har lite problem med att komma på varför peaken i bilen är så otroligt långt ifrån avstämmningen på lådan?
Som högst med mina 2st Orion D5000 steg har jag spelat 152,4DB i 56 hz med 36 hz avstämmning!
Då jag ökade avstämmningen till 39 hz spelade jag 151,8DB i 58 hz.
Har nu en avstämmning på 43hz och spelade som högst 151,4DB i 58 hz.
VARFÖR vill avstämmningen vs kuperesonansen vara så långt ifrån varandra!?
Och kan man göra nått åt det? Hjälper det att minska lådvolymen eller blir det bara ännu värre då?
Jättetacksam för tips.
Ska nämnas också att det är en väldigt peakad kurva, jag tappar väldigt mkt i db bara 10hz under kuperesonansen. Kör jag en ton på 48hz spelar jag bara 145,3 .
mvh Jimmy
Comment