Announcement

Collapse
No announcement yet.

Re mt låda

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re mt låda

Hej på er håller på och bygger labbar med min re mt 10 i en 745 men hittar ingen låda som fungerar har provat en på 38 liter totalvolym 80cm2 port 33cm lång sen har jag provat en på 55 liter och 6" port på 50cm som sitter utanför men inget vill fungera som jag vill.
    Sitter dubbla 2x2spolar på den har haft ett audiopipe ap1500 steg men kommer större steg ca 6000rms

Någon som kan komma med bra tips ska fungera till musik.

Re: Re mt låda

Testa 65-70 cm långt rör i 55 liters lådan, då borde avstämningen hamna omkring 35 Hz +- någon Hz. Att försöka räkna ut en låda verkar ju inte lönt eftersom parametrarna inte anges på deras hemsida.

På vilket sätt blir det inte bra?

Jag kikade på hur SEX/SRX/SXX borde spela i 55 liter avstämd till 35 Hz, alla fick ganska peakad frekvenskurva som inte verkar passa till musik. Om man kan göra en sån jämförelse med MT vet jag inte, den basen kan förstås ha såna parametrar att återgivningen blir totalt annorlunda.
    Last edited by Optima; October 10, 2011, 23:04.

Comment

Originally posted by Optima View Post
      På vilket sätt blir det inte bra?
      Just detta tror jag är det viktiga här. Vad förväntar du av basen och vad tycker du att du får ut av den?

En direkt jämförelse med min BMW E39 kombi är kanske inte korrekt, men i den bilen blir det mest djupbas från en mindre bas (10" tex) i bagaget. Svårt att få det musikaliskt.

Comment

Låter inte högt just nu sen så är väl avstämningen lite hög just nu

Comment

Spelar den djupbas som den ska, eller ingenting?
          Det kanske är något fel på grejerna?

Vad spelar du för musik?

Comment

Working...
          X