Announcement

Collapse
No announcement yet.

porthjälp till orion hcca x2 15.2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• porthjälp till orion hcca x2 15.2

tjenare ska köpa en bas till sen i vinter och undrar hur de blir med portar, ska jag köra 3 6tums aeroportar eller en slot port,

lådan kommer ha utvändigt mått

103cm bredd
    50cm hög
    50cm djup uppe
    och 67cm djup nere,

vilket blev ca 233.5l invändigt utan basar å portar,

nån som har nå bra port förslag?

Re: porthjälp till orion hcca x2 15.2

Vilken musikstil kommer mest att spelas?
    Vilken bil?

En låg avstämning ger ju långa portar, vilket kanske inte får plats i lådan. Tex 35 Hz avstämning med 3 st 6" portar ger ca 52-53 cm långa rör när man har tagit hänsyn till den plats de tar upp, nettovolymen hamnar på runt 180 liter.

Ska du trycka in uppåt 4000 W så behövs 3 st 6" portar, lufthastigheten blir så pass hög att den arean inte alls är överdriven. Med slotport skulle jag dock vilja ha ännu större portarea eftersom de inte har lika mjuk rundning som trattarna.

Är du inte ute efter att pressa basarna så mycket som möjligt så funkar säkert samma area på slotporten som för 3 st 6" portar.

Comment

det ska sitta i en golf 4a, lyssnar på exakt allt, hade tänkt att matta dem med rätt så mycket effekt,
      och hade tänkt mig en slot port på 98.6 cm x 5.5 vad tror du om det sen längd på den ?

Comment

Får det plats med 7 cm i innerbredd på porten?

I så fall kan den göras totalt 39 cm lång, avstämningen borde hamna runt 42 Hz och nettovolymen blir ca 183 liter om materialtjockleken är 22 mm.

Comment

7 cm kommer funka, tack för hjälpen!

Comment

Originally posted by Optima View Post
            Får det plats med 7 cm i innerbredd på porten?

I så fall kan den göras totalt 39 cm lång, avstämningen borde hamna runt 42 Hz och nettovolymen blir ca 183 liter om materialtjockleken är 22 mm.
            har måttat lite nu och orion bassen är ju 42cm bredd som bredast vilket gör att jag bara kan ha 6cm breed port, så då är frågan hur lång måste den vara ?

Comment

29 cm lång kan du göra porten, samma avstämning.

Comment

tackar!

Comment

Working...
                X