Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med lådvolym till RF t1or

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med lådvolym till RF t1or

    Någon som har erfarenhet av rockford fosgate t1serien?

    har 2st 12or som jag tänkte mig bygga en spl låda till i framtiden, vilket steg som ska driva dessa 2 hoppas jag få svar på i en annan tråd

    kikat lite på de rekomendationer som RF själv har, men undrar om någon här har ett bättre förslag.

    För jag fantiserar om en låda som ska spela musik högt, så högt det går med mycke ström o bra steg

    Hoppas någon finner lite tid o hjälpa mig

  • #2
    Re: Hjälp med lådvolym till RF t1or

    Är det T112D2/T112D4 eller T1D212/T1D412 ?

    Det skiljer ju några år mellan dem och parametrarna är olika också.

    Comment


    • #3
      Re: Hjälp med lådvolym till RF t1or

      glömde helt bort det:P

      modellen är den äldre vid modellnamn T112d4

      Comment


      • #4
        Re: Hjälp med lådvolym till RF t1or

        Originally posted by schlook View Post
        bygga en spl låda till i framtiden

        För jag fantiserar om en låda som ska spela musik högt
        Där är ju två saker som enligt mig motsäger varandra, eftersom du skriver "musik".

        Vill du kunna spela flera musikstilar, men väldigt högt?
        Eller enbart högt?

        RF:s eget förslag på "powerful enclosure design" ska kunna spela ordentligt högt som jag förstår, fast jag har dock inte hört dessa basar eller lådor själv. Andra som har testat basarna får ge bättre råd där.

        Comment


        • #5
          Re: Hjälp med lådvolym till RF t1or

          ja jar kört en del med rf t1 basar. dock med 15". har för mig att ja körde runt 80 liter o en 6" port. men rf basarna tycker inte ja spelar så jävla högt varken spl eller musik. MEN dom spelar ruskigt snyggt tycker ja. men smaken är ju som baken.
          Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

          Comment


          • #6
            Re: Hjälp med lådvolym till RF t1or

            spelade iaf br 146db med 2st 10or o en sinus live 3000steg vilket ja tycker är väldigt bra


            är i tankarna på att bygga en bil för att spela högt med (db) vid tex db-drag o liknande event, kommer väll inte bli så mycke toner.

            tanken är iaf en bil endast för att spela högt med, ingen vardagsbil

            Comment

            Working...
            X