tjena. funderar på o köpa mig en jl audio 13w7. någon som testat o byggt något spela högt bygge med en sådan bas? va vill den ha för liter? o hur är den rent allmänt? ser ju fet ut men ja gillar o spela högt är de något och ha då?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
jl audio 13W7 lådförslag
Collapse
X
-
Re: jl audio 13W7 lådförslag
Originally posted by perkan View Posttjena. funderar på o köpa mig en jl audio 13w7. någon som testat o byggt något spela högt bygge med en sådan bas? va vill den ha för liter? o hur är den rent allmänt? ser ju fet ut men ja gillar o spela högt är de något och ha då?
Hör med softis. han har ju haft 2st. ja hade i och för sig bara en 12w7 och den gick i botten ganska enkelt.
Sen hörde jag på en tävling inne på bra ljud i bil en som körde med 2st 12w7 och slog båda i botten.
Det är nog dom erfarenheter jag har av dom personligen.
Sluten låda från 50 liter
Portad låda från 65 liter
Enligt Backes.
mvh
-
Originally posted by Leo86 View Postdom är SJUKT lätta att bottna för dom är inte så enorkmt tungdrivna vad jag vet.
Hör med softis. han har ju haft 2st. ja hade i och för sig bara en 12w7 och den gick i botten ganska enkelt.
Sen hörde jag på en tävling inne på bra ljud i bil en som körde med 2st 12w7 och slog båda i botten.
Det är nog dom erfarenheter jag har av dom personligen.
Sluten låda från 50 liter
Portad låda från 65 liter
Enligt Backes.
mvh
o är de någon annan som har info eller som kört med dessa basar så får den/dom gärna berätta om dom är bra eller dåliga.Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Comment
-
Originally posted by perkan View Postdom borde va rätt tungdrivna. med tanke på känsligheten som ligger på 86.3 db. skapligt tung snurrade känns de som. men ja får testa optima får gärna räkna lite högtspelande låda åt mig om han har lust o tid.
o är de någon annan som har info eller som kört med dessa basar så får den/dom gärna berätta om dom är bra eller dåliga.
Men finns juh dom som spelat 150+ med en sådan 13w7.
En som heter dennis här i norrköping spelar juh högt som satan i sin fiesta med en 13w7 och rör bas.
http://www.garaget.org/?car=141451&image=1484758
Comment
-
Originally posted by Leo86 View PostJag bottnade min 12w7 med 300w open air. om det nu säger något. hehe.
Men finns juh dom som spelat 150+ med en sådan 13w7.
En som heter dennis här i norrköping spelar juh högt som satan i sin fiesta med en 13w7 och rör bas.
http://www.garaget.org/?car=141451&image=1484758Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Comment
-
Originally posted by Leo86 View PostJag bottnade min 12w7 med 300w open air. om det nu säger något. hehe.sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Originally posted by Nonne View PostDet säger en hel del, att du misshandlat en riktigt bra bas!
Den slog i botten en gång. så värre än så blev det inte. =).
Fanns en 12w7 här på bsf med sprucken dammkåpa som var limmad o lite sånt. om ni känner till den så är det den.
http://www.garaget.org/mypage/galler...2&image=909366
så såg den ut när jag fick hem den. så wtf liksom =P.
Men en sådan bas kan sepela på rusikgt bra.
Kan prestera ungefär lika mycket som en solox 18" i en vanlig låda fast som är typ... 200 liter mindre och ca 150 kilo lättare.
Men sen beror det SJÄLVKLART på VAD man spelar med.
Jag pratar musik på normalnivå (runt 130-140db). Men med möjlighet för mycket mera om man vill ösa på ibland. då är juh dessa basar helt fenomenala =).
Comment
-
Jag hade 2 st JL 12W7, hade dock inte byggt lådan själv. Men han som hade den innan mig hade tävlat med den och var sponsrad så så dålig kan den inte vart. Jag bottnade aldrig mina, men dom fick inte jätte mycket effekt heller. Runt 800 rms att dela på. Spelade 144.5 med dom Riktigt rappa och goa var dom.
Dom flyttar mycket luft så stor port kan gå åtHopp, ska man göra nu då?
Comment
-
Originally posted by Softis View PostJag hade 2 st JL 12W7, hade dock inte byggt lådan själv. Men han som hade den innan mig hade tävlat med den och var sponsrad så så dålig kan den inte vart. Jag bottnade aldrig mina, men dom fick inte jätte mycket effekt heller. Runt 800 rms att dela på. Spelade 144.5 med dom Riktigt rappa och goa var dom.
Dom flyttar mycket luft så stor port kan gå åtNever argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Comment
-
Lellen körde ju med 2 st 12w7 och ett kx2500
http://www.youtube.com/watch?v=pkJrvnZxA0I
Comment
-
13W7 flyttar ca 80% mer luft än 12W7!sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Jag var riktigt nöjd med min 8W7 jag hade, spelade både rappt och djupt i en musikanläggning, inget spl Hört diverse 12 och 13W7 och jag tycker väl överlag att det är en riktigt trevlig bas, ska du dock tävla i SPL hade jag kanske tagit en annan bas med billigare/enklare omkoning bara ifall olyckan är framme.
Comment
Comment