Announcement

Collapse
No announcement yet.

Soundigital Tsd8000 problem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Soundigital Tsd8000 problem

Tja har precis köpt mig ett Soundigital steg som klipper/stänger av sig när man höjer ganska högt kommer dock igång efter ett tag.
    Strömmen borde räcka har dubbla Nsb 170batterier och 70mm2 kablar mellan generator och batteribank och från banken till steget 50mm2 som är max in i steget och den kabeln är ca 20cm lång.
    Basarna har jag serie kopplat och paralel kopplat och teoretiskt är det 0.88ohm och på kabeln 1.4ohm enligt mätaren.
    Har köpt ny HU tänkte om det kunde va dålig signal jord men blev inte bättre.
    Har ni några förslag på vad det kan va som gör att det stänger av sig?
    Tacksam för ideer och tips som kan göra så jag blir av med detta.

Re: Soundigital Tsd8000 problem

Som jag sa innan så är steget ganska känsliga under 1ohm när man drar på fullt

Det enda raka är att försöka koppla om så man kör 1ohm eller uppåt om man ska spela full mutter till musik längre än ett par sek.

Comment

oki då ska jag göra det imorgon. tänkte bara för trodde att du hade kört det i 0.7ohm fast du kanske inte körde till musik.
      för på lägre volym funkar det skit bra och strömmer går inte under 13v på plintarna häller även när det dör

Comment

ton funkar de fint till om man höjer upp de sissta men musik vill de klippa under 1ohm men gör som dennis sa o koppla de i 1ohm eller högre om de går så klipper de inte på grund av för låg last utan klipper de då så är de för strömmen sjunker för lågt

Comment

hoppas det bara är lasten som gör det och inte nått paj i steget. men som sagt så har inte volten dippat under 13v en enda gång och enligt spec så ska det fungera mellan 8-18volt

Comment

nej har haft 2 såna steg själv o dom kördes i 0,5 ohm o de klippte med till musik så inget konstigt med stegen alls bytta sen spolar på mina basar o körde stegen i 1ohm o de funka klockrent till både ton o musik så de borde de göra för dig med

Comment

Ska prova imorgon blev lite sent just nu och sen regnar det ute.

Comment

Kan tillägga här att steget inte höll tyvärr
                Hopp, ska man göra nu då?

Comment

När det är lagat, följ gärna Murilos anvisning till att justera gain på det om det inte redan är gjort.
                  http://www.caraudioclassifieds.org/f...ad.php?t=13713
                  Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                  Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                  Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Softis View Post
                    Kan tillägga här att steget inte höll tyvärr
                    varför höll de inte?

Comment

Vet faktis inte, va nått som gick lite varmt i steget vet inte riktigt vad det är har sökt på hela internet känns det som efter dessa delar har dock ev 6st nya på g av en väldigt trevlig kille här på forumet, om inte han har vet någon vart man kan hitta sånna står NF827 och U1640G på dom.
                      Steget fungerar dock fortfarande men lägger av när man höjer lite.

Så ser det ut idag i det.

Comment

ett gott råd spela inte med från du lagat de igen då hände de bara när du spela?

Comment

Originally posted by soundigital View Post
                          ett gott råd spela inte med från du lagat de igen då hände de bara när du spela?

Nä steget är urplockat just nu.
                          Vet inte om det va för lite ström som gjorde detta men kommer nog inte belasta det under 2ohm innan jag fått på 140a gereratorn.
                          Vet du vad det kan lämna i 2ohm?
                          Hittar bara specar på 1ohm last

Comment

Originally posted by partyvan View Post
                            Vet faktis inte, va nått som gick lite varmt i steget vet inte riktigt vad det är har sökt på hela internet känns det som efter dessa delar har dock ev 6st nya på g av en väldigt trevlig kille här på forumet, om inte han har vet någon vart man kan hitta sånna står NF827 och U1640G på dom.
                            Steget fungerar dock fortfarande men lägger av när man höjer lite.

Så ser det ut idag i det.
                            Här har du ett företag som kan fixa det mesta!
                            http://www.jontronic.se/

Comment

Originally posted by partyvan View Post
                              Nä steget är urplockat just nu.
                              Vet inte om det va för lite ström som gjorde detta men kommer nog inte belasta det under 2ohm innan jag fått på 140a gereratorn.
                              Vet du vad det kan lämna i 2ohm?
                              Hittar bara specar på 1ohm last
                              strömmen ska räcka om allt är rätt jordat o kopplat hade betydligt mindre ström när jag hade 2 steg samtidigt o de höll fint lämnar runt 3-4 kilo i 2ohm skulle jag gissa på. när jag körde med 2 steg på 3 banner marine 115amp fick jag ut närmare 7300 kilo med 2 steg i 1ohm. med 4 trojan 100 amp fick jag ut hela 13400 kilo med båda i 1ohm där med så effekt lämnar dom med rätt förutsättningar 1ohm är inga problem o köra stegen i inte äns om du belastar dom hårt. om nu allt står rätt till i bilen

Comment

Working...
                              X