Announcement

Collapse
No announcement yet.

Låda till Hcca 15.2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Låda till Hcca 15.2

Hej.

Jag undrar om någon kan hjälpa mig med uträkning av en spl låda till min Hcca 15.2 bas. Har labbar lite med lådvolym och portar men får inte till det riktigt bra. Lådan kommer sitta i en Volvo V70. Vore tacksam om någon kan hjälpa mig så jag iaf har en ungefärlig volym och portar jag kan labba vidare med. MVH

Re: Låda till Hcca 15.2

Originally posted by Hcca15 View Post
    Hej.

Jag undrar om någon kan hjälpa mig med uträkning av en spl låda till min Hcca 15.2 bas. Har labbar lite med lådvolym och portar men får inte till det riktigt bra. Lådan kommer sitta i en Volvo V70. Vore tacksam om någon kan hjälpa mig så jag iaf har en ungefärlig volym och portar jag kan labba vidare med. MVH
    Vad har du för volym och port area/längd i dag.
    SM GULD 2009 ESPL 4
    SM GULD 2010 ESPL Unlimited
    HiFiMicke
    2011 BMW SQ EDITION Black On Black
    Team dBAkuten
    BMW e91 m-sport

Comment

Originally posted by HiFiMicke View Post
      Vad har du för volym och port area/längd i dag.
      Basen har legat på hyllan nått år sen jag labbade med den så jag har ingen låda kvar. Minns inte exakt men jag tror att lådan var runt 120 liter med en 6" port. Men fick inte till det som sagt.

Comment

Originally posted by Hcca15 View Post
        Basen har legat på hyllan nått år sen jag labbade med den så jag har ingen låda kvar. Minns inte exakt men jag tror att lådan var runt 120 liter med en 6" port. Men fick inte till det som sagt.
        Helt okej lådvolym men sätt dit en 6" port till och börja med fulla rörlängder och korta 1cm i taget. Vad har du för slutsteg/effekt till basen?
        SM GULD 2009 ESPL 4
        SM GULD 2010 ESPL Unlimited
        HiFiMicke
        2011 BMW SQ EDITION Black On Black
        Team dBAkuten
        BMW e91 m-sport

Comment

Helt okej lådvolym men sätt dit en 6" port till och börja med fulla rörlängder och korta 1cm i taget. Vad har du för slutsteg/effekt till basen?
          Okey! Tack för hjälpen.
          Jag hadde 2 sinus live 1500 men har sålt dessa. Så just nu har jag inget steg som kan ge ordentligt med effekt. Men jag håller på att leta efter ett eller två lämpliga steg.

Comment

Jag håller på att skissa på en låda nu, men för att det inte ska bli för tight med basen och portarna hamnar jag på 135 liter. Vad tror du om det?

Tack på förhand!

Comment

Working...
            X