Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor angående väggbygge

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frågor angående väggbygge

Hej funderar på att bygga vägg i unon fram över och tänkte på om det finns nått specielt man ska tänka på när man bygger förutom att det ska va 100% tätt bakåt typ ska man ha portarna på samma sida som micken eller tvärt om eller spelar det ingen roll ska basar och port sitta så högt upp som möjligt eller ner.
    Vad ska man stämma av lådan till på ett ungefär om man vill kunna spela högt.
    Och vet nån vart på ett ungefär en helt dämpad 4dörras Fiat uno peakar?

Re: Frågor angående väggbygge

räkna med att det kommer gå åt en hel del fogskum:P

skruva fast lådan ORDENTLIGT i bilen så att den inte mosar dig ifall du smäller.

tror inte det finns nått specielt man ska tänka på när man bygger vägg mer än att det ska vara 100% tätt bak.

vilken sida portarna ska vara på skiljer vad jag vet från bil till bil men gör så som jag gjorde när jag började på att bygga väg i min lilla mumin att själva bafflen på lådan var avtagbar så är det bara för dig att vända på bafflen och testa dig fram.
    TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

Originally posted by Clarran View Post
      räkna med att det kommer gå åt en hel del fogskum:P

skruva fast lådan ORDENTLIGT i bilen så att den inte mosar dig ifall du smäller.

tror inte det finns nått specielt man ska tänka på när man bygger vägg mer än att det ska vara 100% tätt bak.

vilken sida portarna ska vara på skiljer vad jag vet från bil till bil men gör så som jag gjorde när jag började på att bygga väg i min lilla mumin att själva bafflen på lådan var avtagbar så är det bara för dig att vända på bafflen och testa dig fram.
      Fogskum har jag fått för mig att det gåt åt en hel del men det drar jag momsen på så det gör ju inget men ungefär hur mycket skumm går det åt?

Funderar om man skulle svetsa tvärsgående 4kants profiler mellan B-stolparna som man kan bulta fast baffeln i borde ju räcka med det och bulta där man kan.

Hade inte en tanke på att man kan bygga baffeln till lådan så man kan vända på den så det va ett väldigt enkelt men bra tips.

Comment

Slå mig en signal så kommer du ner till mitt garage så kan du få titta på en helt färdigbyggd väggbil( o givetvis är det en 4d uno ) så kan ja berätta allt om den
        skickkar pm med tele nr
        Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
        sigpic
        Tack till Ljudia AB

Comment

tror du kommer få mest svar å tips av klåp:P
          TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

Sen har jag för mig att du inte får svetsa fast nya balkar i bilen
            men nån som vet detta bättre?

Comment

Beror väl på vad han ska tävla i?

Bassrace har väl inga restriktioner alls för hur man får bygga t.ex.
              DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

Comment

Basarna ska sitta så långt till vänster du kan ha dem, port till höger.

Comment

Originally posted by Extra Kim View Post
                  Okey för jag tittade i stickans golf och han hade tvärt om och passat kombil också om jag inte minns fel

Comment

Nej de har så som jag skriver...
                    Om du står och tittar in i bilen från fronten.

Comment

Men Kim då, Bilar diskuteras ju alltid i färdriktningen
                      -=Power From The Gods=-

Comment

Originally posted by Ramstam View Post
                        Men Kim då, Bilar diskuteras ju alltid i färdriktningen
                        Eller förar och passagerar sida

Comment

Originally posted by Extra Kim View Post
                          Får nog rätta dig lite där. Höger och vänster på en bil räknas alltid utifrån vad som är framåt på bilen.

Alltså basar till höger och port till vänster sett uppifrån.

Nyckelord för väggbygge: stumt, tätt, bygg så det går att laborera med volymer och port, använd inte mer bas än du kan driva, börja med batterier och steg, planera bygget och ta god tid på dig.

Comment

Working...
                          X