Announcement

Collapse
No announcement yet.

Steget klickar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Steget klickar

Hallå, Mitt slutsteg (Phoenix gold zpa eller nåt) som driver dörrhögtalarna klickar när jag spelar hög bas. Varför??

Trodde först att bassteget tog all ström så då provmätte jag, och i värsta fall får jag en dipp neråt ~11,4 volt vanligtvis när basen slår ligger det runt 11,7-11,8 volt och jag ser inget sammanhang med volt då det klipper, kan hända runt 11,8 men även funka neråt 11,5 ett bra tag innan det klipper...

Så då antog jag att det var för mycket vibrationer så jag skruvade loss steget och höll det i handen när jag spelade men det klipper ändå...

Men om jag vrider ner bassteget kan jag plåga sk**en ur dörrhögtalarna utan att det någonsin klipper.

Är det så känsligt på strömmen att det är det som är felet ändå? borde väl funka neråt 11 volt tycker jag men vad vet jag....
    Eller kan det ha med ampere eller nåt å göra?
    Eller är det bara å kasta det?

Tacksam för svar (elmia känns jävligt nära nu )

Mvh
    -=Power From The Gods=-

Re: Steget klickar

Du har för låg spänning säger jag rent spontant, eftersom det inte klipper när du vrider ner bas-steget
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

Comment

du får har mer ström ett batteri till
      Ljudbyggaren Bilstereobutik i Helsingborg. www.ljudbyggaren.se

Comment

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=3096

här har du ström
        Ljudbyggaren Bilstereobutik i Helsingborg. www.ljudbyggaren.se

Comment

Antagligen... Får inte plats med mer än 4 st 88ah. Får väl hitta batterier med mer volt...
          -=Power From The Gods=-

Comment

Garanterat låg remote-spänning. Är väldigt känsligt för låg spänning överhuvud taget. Måste ha 11,5V stabilt minst. I övrigt kanon som SQ-steg.
            Blir du trött på det så kan jag tänka mig att köpa det.
            sigpic

-C5 2008 -SQuse-
            -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

Idag klickade det på jättelåg volym, Garanterat inget spänningsfall. Hade ca 10% volym och satt i telefon i bilen när det klickade,,, Får nog bli en service på det tror jag...
              -=Power From The Gods=-

Comment

Originally posted by Ramstam View Post
                Idag klickade det på jättelåg volym, Garanterat inget spänningsfall. Hade ca 10% volym och satt i telefon i bilen när det klickade,,, Får nog bli en service på det tror jag...
                Mät spänningen på remoteingången. Tror det ligger där. Har haft exakt samma problem som du har och det började med att några steg stängde av vid hög volym, men sedan blev det värre och värre tills jag satte ett relä till remoten. Drev alla fyra stegen med en remote-utgång från en Alpine 701-box och spänningen var ca 1,5V lägre ut än vad som kom från batteriet.
                Last edited by Mats H; March 31, 2010, 13:22.
                sigpic

-C5 2008 -SQuse-

Comment

Det var som belsebub, Tyckte inte felet borde vara där men du hade så rätt, Trodde inte spänningen skulle sjunka mer i remoten än i övriga systemet.
                  Tusen tack, Nu spelar det friskt
                  -=Power From The Gods=-

Comment

Originally posted by Ramstam View Post
                    Det var som belsebub, Tyckte inte felet borde vara där men du hade så rätt, Trodde inte spänningen skulle sjunka mer i remoten än i övriga systemet.
                    Tusen tack, Nu spelar det friskt
                    Skönt man kan vara till nytta nån gång. Tyvärr vill du ju säkert inte sälja det till mig nu när det funkar igen.
                    sigpic

-C5 2008 -SQuse-

Comment

njae, Det vet man aldrig, fick nyligen reda på att det var ett zpa 05 iaf så då är det ju lite intressantare att ha kvar kanske. Om jag ändrar mig vet jag vem jag skall kontakta
                      -=Power From The Gods=-

Comment

Working...
                      X