Announcement

Collapse
No announcement yet.

grym djup bas sundown sa 8 v2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• grym djup bas sundown sa 8 v2

nu har jag provat basen grym skilnad mot min tidigare 12" dls ur bas , men när jag spelar vanlig musik så försvinner basen helt . har en låda på 17 liter nu och potrt i 4" 70 lång,

Re: grym djup bas sundown sa 8 v2

Så det är grym skillnad, men trots det ingen bas?
    Tror du får förtydliga vad du vill ha ut av denna tråden.
    Vad spelar du förutom musik och vad är tanken med att lyssna på något annat än musik?

Comment

jag menar att djupbasen är enorm med vid vanliga låtar låter inte så bra
      ... men när den spelar djupbas så blir det jobigt att andas

Comment

Beror troligen på att lådan är väldigt peakad vid de låga frekvenserna och skulle behöva vara mindre, men då blir det problem med portlängden istället. Det är en "besvärlig" bas helt enkelt.

Så är min teori iaf. Jag har försökt göra vettiga uträkningar till den basen, men det är nästan omöjligt. Finns även andra basar (speciellt 8-10") som blir så ut teoretisk synpunkt.

Comment

Jag vill så gärna köpa en sån bara för att mata 1800w i varje spole och spela skiten ur besten
          Lincoln Mark Viii
          Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
          Sub: 4x DD 1508
          Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

Comment

Jag håller med Optima här. Det är en svår bas, väldigt amerikansk. De har offrat all verkningsgrad för att kunna spela djupbas. Konen är för tung, så det blir ingen verkningsgrad. Men vid portfrekvensen kommer peaken och det låter trist. Basen du hade innan är i mitt tycke bättre på allt.

Comment

Lånar tråden lite. Jag ska skaffa en 8" och hade funderat på en sundown.. men jag har ännu större låda på 21 liter. Finns det nåt bättre alternativ? Vad tror folket om en DD0508? Hade tänkt nöja mig med 3" port med

Comment

Om nu parametrarna till 508b stämmer så verkar frekvenskurvan för den basen bli ganska lik SA 8v2 om man jämför samma lådvolym och avstämning, i så fall kan ljudet i teorin bli ordentligt peakat.

När det gäller portval så får jag känslan att 3" i princip alltid är för litet till en modern 8" bilbas som har hyfsad effekttålighet.

Angående SA 8v2 så är jag lite nyfiken på hur 10 liter brutto med 85 cm lång 3" port kan tänkas låta, porten får naturligtvis dras utanför lådan på något sätt. Bör nog inte matas med mer än kanske 300 W. Känner någon för att testa en sån låda så skriv i så fall hur det lät.

Comment

Dubbla 508or eller sa 8or på 69 liter exl port å basar, slotport på 4x26x75cm, bra tuning å jävls trycka med hyffsad freq gång! 29hz cirkus
                  Last edited by rattlinpolo; June 2, 2013, 02:54.

Comment

Originally posted by sjobas View Post
                    Lånar tråden lite. Jag ska skaffa en 8" och hade funderat på en sundown.. men jag har ännu större låda på 21 liter. Finns det nåt bättre alternativ? Vad tror folket om en DD0508? Hade tänkt nöja mig med 3" port med
                    Ta en titt på SPL Dynamics XTR 200D2
                    Fet liten rackare http://www.dbakuten.se/bilstereo/bas...9#.UarUDUBM-9U
                    sigpicMS-SOUND
                    Micke7406

Comment

Originally posted by rattlinpolo View Post
                      Dubbla 508or eller sa 8or på 69 liter exl port å basar, slotport på 4x26x75cm, bra tuning å jävls trycka med hyffsad freq gång! 29hz cirkus
                      Låter som den ja hade till två B2 ES8mkII, 70L brutto med 150cm2 L-port 70cm lång nåt sånt.
                      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                        Låter som den ja hade till två B2 ES8mkII, 70L brutto med 150cm2 L-port 70cm lång nåt sånt.
                        spelar på na jävulskt

Comment

Working...
                        X