behöver lit hjälp med att räckna ut en låda till mina nya basar. får hällst spela enda ner till 28 hz
Announcement
Collapse
No announcement yet.
lådatips Ground Zero GZRW 30SPL-Extreme x2
Collapse
X
-
Re: lådatips Ground Zero GZRW 30SPL-Extreme x2
har en spl dynamics d4s som jag kör i 2ohm
info om basarna: http://www.ground-zero-audio.com/com...SPLEXTREME.pdf
-
-
150 liter netto med 495 cm2 slotport (45x11 cm i uträkningen) som är totalt 57 cm lång, då hamnar avstämningen runt 35 Hz. Om porten tex görs totalt 67 cm lång så sänks avstämningen till ca 33 Hz.
I teorin spelar den ordentligt högt vid låga frekvenser, kommer nog inte att låta bra till musik med rappare bas.
Comment
-
Originally posted by Optima View Post150 liter netto med 495 cm2 slotport (45x11 cm i uträkningen) som är totalt 57 cm lång, då hamnar avstämningen runt 35 Hz. Om porten tex görs totalt 67 cm lång så sänks avstämningen till ca 33 Hz.
I teorin spelar den ordentligt högt vid låga frekvenser, kommer nog inte att låta bra till musik med rappare bas.
Comment
-
Att räkna ut en låda som spelar högst mellan vissa specifika frekvenser är väldigt svårt, många saker påverkar. Jag kan inte göra en sån uträkning, det blir en mer "oprecis" uträkning. Praktisk utprovning gäller i såna fall.
Men om vi förenklar litegrann och säger att lådan ska spela extra högt vid ca 30-55 Hz så skulle jag nog välja lite mindre låda och eventuellt aningen högre avstämning.Last edited by Optima; April 8, 2013, 22:34.
Comment
Comment