Announcement

Collapse
No announcement yet.

effekt till p1222or?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • effekt till p1222or?

    är i funderingarna på ett nytt steg till att driva på mina p1222or och jag undrar vad ni andra har kört med för effekter på era? under tävling samt allround

    kör för nuvarande med 1000rms på dom båda och det är ett jbl gto1001ez och det steget är till salu !

  • #2
    Re: effekt till p1222or?

    Jag körde ett par P1022 (lillebror) på ett JBL GTO14001, så dom fick ca 750Wrms var och det var aldrig några problem, då satt dom i sluten låda. Vet folk som kört ett GTO24001 på ett par P1222 utan problem också, så nog tål dom effekt allt!
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: effekt till p1222or?

      okej då kanske dom håller för 2500rms också ?

      Comment


      • #4
        Re: effekt till p1222or?

        Där börjar det nog bli gränsfall tror jag, men som alltid, använder man öronen så funkar det!
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #5
          Re: effekt till p1222or?

          okej men det blir nog ett steg på 2500rms i 2ohm men kommer ju vara lugn på gainen när jag spelar på som vanligt men lär väl bli lite påstält på tävling men enbart till de inte låter bra

          Comment


          • #6
            Re: effekt till p1222or?

            har nu bestämt mig för att det blir ett Alpine MRX-M240 med rux knob så man kan hålla igen så basarna inte behöver få 2400rms hela tiden

            Comment


            • #7
              Re: effekt till p1222or?

              Dom kommer inte få 2400Wrms konstant, om inte du har en rejäl batteribank och kör ton hela tiden. Kör du musik och har rätt låda till basarna så är det ingen fara.
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • #8
                Re: effekt till p1222or?

                sant spelar ju bara ton på tävlingar :P

                Comment


                • #9
                  Re: effekt till p1222or?

                  har nu monterat steget åhh jösses vilken skillnad det blev kör steget gainat ca 35% och subsonicfiltret på 30hz. förut vibrerade nummerplåten och det fixade jag med 4st extra skruvar men nu är problemet att hela bagageluckan låter illa ! å den e fylld med silentcoat

                  Comment


                  • #10
                    Re: effekt till p1222or?

                    Då är de inte dämpat nog ändå...

                    Comment


                    • #11
                      Re: effekt till p1222or?

                      kan inte förstå hur det kan va för lite (Y) e ju knappt så att gångjärnen orkar hålla luckan uppe(Y)

                      Comment


                      • #12
                        Re: effekt till p1222or?

                        för att lyfta min gamla tråd här ska jag lämna lite info. jag har idag provspelat i den nya bilen och kan ju säga att på vol 25 av 60 börjar taket att flexa fint, dock efter 10min spelande på vol 40 så börjar det lukta lite bränd elektronik.. kände på steget å det var inte det så får nog ta det lugnt om jag vill att basarna ska hålla i längden.

                        Comment

                        Working...
                        X