Halloj!
Nu när sommaren regnade bort så funderar jag på att sälja min enduro och köpa mig en bas som klarar av att spela riktigt djuupt som en avlastning för mina Cerwin Vega AT-100 till hemmabion.
Värdena på basen är : qts:0.325 Total Q
Qes 0.34 Electrical Q
Qms 7.6 Mechanical Q
Fs 20 Hertz, Free Air Resonance
Res 3.78 Ohms, DC resistance
Ls 2.8 H, series inductance
Lp 3.4 H, lossy series inductance
Rp 3.3 Ohms, loss across Lp
Dia 390 m meters, effective
Vas 240 liters, air volume equivalent
mms 501 grams, effective mass
cms 120 um/N, compliance
bl 26.8 T*m, motor strength
SplSens 89.7 dBSPL max @1W absorbed
Geometric Stroke 33.7 Millimeters, (voice coil - gap) / 2
70% BL 38.1 Millimeters, BL is 0.7 original value (one way)
Xmech 47.6 Mechanical displacement limit (one way)
Long Term Power 2000 Watts
Program Power 8000 Watts, short term peak power limit
Säljer jag enduron så har jag råd med en sån bas, den ska drivas med ett Crown XLS2000 som lämnar 2100 w vid 4ohm, den har dessutom inbyggda delningsfilter mycket praktiskt detalj tycker jag och till det priset!!!.
Jag va tidigare inne på en 21" Beyma bas men jag tror lådorna skulle bli mycket större än sambon min går med på, när det gäller inredning så är det hon som bestämmer är lika bra o hålla med(nån som känner igen sig ).
Har sett att många både i Sverige och USA använder dessa basar i slutna lådor med gott resultat.
Jag vore tacksam för beräkningshjälp ! Optima får gärna känna sig träffad, "beräknings gurun" här på bilstereoforum !!
Nu när sommaren regnade bort så funderar jag på att sälja min enduro och köpa mig en bas som klarar av att spela riktigt djuupt som en avlastning för mina Cerwin Vega AT-100 till hemmabion.
Värdena på basen är : qts:0.325 Total Q
Qes 0.34 Electrical Q
Qms 7.6 Mechanical Q
Fs 20 Hertz, Free Air Resonance
Res 3.78 Ohms, DC resistance
Ls 2.8 H, series inductance
Lp 3.4 H, lossy series inductance
Rp 3.3 Ohms, loss across Lp
Dia 390 m meters, effective
Vas 240 liters, air volume equivalent
mms 501 grams, effective mass
cms 120 um/N, compliance
bl 26.8 T*m, motor strength
SplSens 89.7 dBSPL max @1W absorbed
Geometric Stroke 33.7 Millimeters, (voice coil - gap) / 2
70% BL 38.1 Millimeters, BL is 0.7 original value (one way)
Xmech 47.6 Mechanical displacement limit (one way)
Long Term Power 2000 Watts
Program Power 8000 Watts, short term peak power limit
Säljer jag enduron så har jag råd med en sån bas, den ska drivas med ett Crown XLS2000 som lämnar 2100 w vid 4ohm, den har dessutom inbyggda delningsfilter mycket praktiskt detalj tycker jag och till det priset!!!.
Jag va tidigare inne på en 21" Beyma bas men jag tror lådorna skulle bli mycket större än sambon min går med på, när det gäller inredning så är det hon som bestämmer är lika bra o hålla med(nån som känner igen sig ).
Har sett att många både i Sverige och USA använder dessa basar i slutna lådor med gott resultat.
Jag vore tacksam för beräkningshjälp ! Optima får gärna känna sig träffad, "beräknings gurun" här på bilstereoforum !!
Comment