Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vart delar ni era så kallade PA framsystem ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vart delar ni era så kallade PA framsystem ?

Tjenare !

Ni som kör dessa PA grejjer i era bilar vart delar ni dom ? Spelar ingen roll om det är SPL DD Audiopipe eller liknande skriv bara vad ni ha och vad ni driver dom med samt delning kul att se.

Kör Själv DD Vo8 or på 125 hz

Re: Vart delar ni era så kallade PA framsystem ?

Kör dubbla tior som funkar både på 70-100Hz
    Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

Comment

Det var stort =) modell ?

Comment

SPL diskant och faitalpro 6.5 delade passivt på SPL dynamics filter med 12db branthet 2600hz. skulle nog däremot inte skada att dela diskanterna en aning högre..?

men går i funderingar på ett litet spl 2 kanals steg till att bara driva diskanterna med. de hade så fina filter som kan dela upp till 4000hz! samt bandpass.. sanslöst billigt tycker jag det verkar? :P den som lever får se!

ang hp så kör jag "på känn" men skulle tippa runt 120-150? lönlöst i min bil att gå lägre då dom bara slår mer men inte låter mer.
        Last edited by Vw_performance; June 22, 2012, 04:50.

Comment

I seaten så delas 8" vid ca70hz och och 8st drivas av ett lass ice 150.4 och de i lådan bak av ett SPL ice 3500 (samma typ av steg som driver basarna med) och de delas vid 250hz uppåt (i lådan bak) De fram går högre kommer dock inte ihåg hur högt de går. Men spelar helvete gör det iaf

Comment

Audiopipe 8" 80 eller 100hz (beroende på humör) upp till 4000hz, aktivt delat i slutsteget med inbyggd dsp.

Selenium ST-350 horn 4500hz och uppåt delat passivt med kondensator, drivs av eget steg.

Jag har tre fyrkanalsteg i min bil, kitsystem i dörrarna drivs på det sista
            BMW E38 740
            BMW M5 -01
            bilradiohuset.se
            SM-guld 2012

Comment

Jag kör med 8st 8" Audiopipe APMB-8 middar delat 100-125hz.
              Till det är det 4st 4" Audiopipe ATX-6650 horndiskanter delat 4000hz aktivt plus
              2st 2" Audiopipe ATX-3230 i brädan med samma delning fast något dämpade.

Kör med 3st SPL ICE 150.4 steg till detta. Ett per dörr och middar samt ett till alla diskanter.
              SM 2a, Street 2K 2015.
              SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
              SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
              SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

Comment

Går att dela många element ganska lågt så länge man inte lirar för högt, dvs känner ett starkt behov att skaffa sig kraftiga hörselskador tämligen omgående!

En intressant filmsnutt på Sundown NeoPro 10: or
                http://www.youtube.com/watch?v=NWKIoXKW0oE
                Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

Comment

Hoppas det är lugnt om jag bumpar denna tråden, men jag har lite funderingar också,
                  och jag lyssnar gärna hur ni gör när ni delar,
                  jag behöver inte ha exakta siffror men vilka högtalare ni spelar ungefär var och så vidare vore kul att höra från flera!

Jag har en tid funderat på detta med hög känslighet, stå bakom bilen och lyssna och så vidare,
                  lockande, men jag vart nyligen väldigt inspirerad att ta tag i det.

Jag har kollat lite och jag tycker det bara ser dumt ut att dela 8 tummare till midbas OCH mellanregister och köra diskanter från 2000 och uppåt?
                  Är det bara jag som är dum? Går det visst att göra så och få det att låta vettigt, och inte paja något? (diskanter)

Nog för att grejerna är så billiga så det är bara stoppa i nya om diskanterna säger upp sig,
                  men visst vore det kul att köpa något som funkar från början.

Jag vet ungefär vad jag vill ha men undrar mest bara om det överhuvudtaget går?

Var delar ni.. sedan HUR delar ni? 3 lågnivå ut från HU,
                  så vad är bäst för det sista steget/lågnivå ut när jag redan har 3 stycken steg och känner för att köra 6" mellanregister eller dylikt?
                  Passivt/EQ?
                  Last edited by Emilius; May 30, 2013, 03:43. Reason: Radbrytning är bättre än nackbrytning

Comment

Working...
                  X