Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp!! DD 2512 ELLER KICKER CVR15?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp!! DD 2512 ELLER KICKER CVR15?

Hallå! Nu tänkte jag kolla med någon som vet, Jag har just nu en Kicker CVR15" i orginal låda. men har tittar på en DD 2512 12" som jag kommer få ett bra pris på.. frågan är ju bara, byter jag ner mig?? eller kan jag spela högre med DD basen? jag kör med ett mds t5 steg, Tack på förhand!!

Re: Hjälp!! DD 2512 ELLER KICKER CVR15?

Det är en rätt svår fråga att ställa beorende på vad du <egentligen> vill åt.
    Jag har haft en CVR 12" för egen räkning och skulle alla dagar i veckan ge DD företräde. 2512an är redigt rå och kan låta riktigt bra.
    Jag skulle inte tycka du byter ner dig. Men det är väldigt svårt att svara på innan det är tydligare vad du egentligen vill åt.

Exempelvis skulle du kunna mena;
    1) Högre siffror på termlabb
    2) mer flex och fysisk upplevelse i bilen
    3) mer stamp och musikglädje även på vansinnig volym (istf brööl)

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by zrken View Post
      Det är en rätt svår fråga att ställa beorende på vad du <egentligen> vill åt.
      Jag har haft en CVR 12" för egen räkning och skulle alla dagar i veckan ge DD företräde. 2512an är redigt rå och kan låta riktigt bra.
      Jag skulle inte tycka du byter ner dig. Men det är väldigt svårt att svara på innan det är tydligare vad du egentligen vill åt.

Exempelvis skulle du kunna mena;
      1) Högre siffror på termlabb
      2) mer flex och fysisk upplevelse i bilen
      3) mer stamp och musikglädje även på vansinnig volym (istf brööl)
      Hehe jo kanske skulle formulerat mig på annat vis! Jag skulle vilja förbättra alla 3 sakerna du la exepmel på! =) Jag lyssnade på den basen idag, i en dd orginal låda på 62 liter, dock fick den endast 1000wrms, Jag tror att om man skulle bygga en vettig låda till den basen typ 90L samt ge den aningen mer efekt och inte dema den i min cheva van utan i en mindre bil där jag kommer använda den (bmw e34) så tror jag den kan elda på rätt rejält! den tjonga på riktigt riktigt fint i de högre basfrekvenserna i lådan den satt i nu men vart inte alls imponerad på de lite lägre frekvenserna.. vad tror du?=)

Comment

Jag skaffade mig en 0512 och byggde DDs fullsize låda till den.
        Matar den med ett bryggat genesis DM.

Jag är än så länge klart imopnerad, spelar hårt, djupt och högt!

Ska bli kul och se hur det ändras när den blir inspelad ordentligt.

Just de ja, spelar port och bas mot ena sidan i bak på en golf 2a.

Comment

Originally posted by Slarvar View Post
          Jag skaffade mig en 0512 och byggde DDs fullsize låda till den.
          Matar den med ett bryggat genesis DM.

Jag är än så länge klart imopnerad, spelar hårt, djupt och högt!

Ska bli kul och se hur det ändras när den blir inspelad ordentligt.

Just de ja, spelar port och bas mot ena sidan i bak på en golf 2a.
          Låter trevligt =) ja man tycker ju att denna bas (2512) borde kunna tjoffa på rätt rejält!

Comment

Har beslutat att köra dubbla 0512 istället=) spelar inte lika snyggt kan jag tro men det blir ju mer konarea och flyttar mer luft samt att det nog kommer spela tight och fint nog för att det skall duga åt mig att lyssna på musik med!

Comment

Vad lämnar mds steget egentligen, har ingen koll på dom alls.

Comment

1700 WRMS vid 1 Ohm ska det ge enligt specen, sedan har MDS haft länkar till en testtidning där det visas att steget tydligen har rättvisande spec.

Fast nu hittar jag inte alls T5 på deras hemsida, skumt.

Comment

Grattis till ett bra val!
                  DD0512 spelar väldigt bra för sin prislapp.
                  Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                  --------------------------------------------------------------------------------
                  Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                  PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Testa å bygg en annan låda till Kicker basen, den kan spela riktigt gott. tex 130 liter med en 6" rör, 30cm långt plus trattar.
                    Om jag förstått de rätt så bygger du i en sedanbil, och det viktigaste är hur man bygger. inte hur många basar man knör i i skuffen för basen kommer inte komma "fram".
                    loudstore.se

loudstore på facebook

Comment

Tackar för alla svar! Jag mår vara virrig men det var sådan leveranstid på 0512 till sundsvall så jag köpte en 2512 som sitter i en dd org låda och efter jag lyssnar ett tag så kan jag inte säga mer än att jag faktiskt vart imponerad! Dock kommer jag nog bli mer imponerad när jag bygger en "Fullsize låda" till den basen! Men den hängde med tight och fint till musik iaf, vart typ "hifi karaktär" på ljudet och när jag körde ett bas sweep så kittlades det jätteroligt i nacken hehe! men skall nu jämnföra kickern och denna för att se =)

Comment

Originally posted by Anthilaxivirta View Post
                        Tackar för alla svar! Jag mår vara virrig men det var sådan leveranstid på 0512 till sundsvall så jag köpte en 2512 som sitter i en dd org låda och efter jag lyssnar ett tag så kan jag inte säga mer än att jag faktiskt vart imponerad! Dock kommer jag nog bli mer imponerad när jag bygger en "Fullsize låda" till den basen! Men den hängde med tight och fint till musik iaf, vart typ "hifi karaktär" på ljudet och när jag körde ett bas sweep så kittlades det jätteroligt i nacken hehe! men skall nu jämnföra kickern och denna för att se =)
                        Lång och lång...1-2 dagar med DHL..
                        Men DD2512 är en mycket bättre bas, så jag gratulerar till den
                        Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                        --------------------------------------------------------------------------------
                        Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                        PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Working...
                        X