Announcement

Collapse
No announcement yet.

RTA i Psychlone

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RTA i Psychlone

Vad är det som gäller?
    En rak frekvenskurva ger bara 50 poäng av 100 möjliga, en sådan gav full pott = 40 poäng på den tiden då detta användes i SQ sammanhang!

En förklaring så vi vet hur vi ska tweaka in våra bilar tack!

Kurvan på bild gav 37 poäng vilket var bra, bara de bästa bilarna klarade av detta!
    Mätningen är från Jimmy Lundgrens bil, då ska man veta att han har 24 högtalare totalt och en sådan kurva borde vara grymt svår att få till!
    Attached Files
    sigpic

Webshop

Besöksadress butik

Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec

Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

Re: RTA i Psychlone

haha just en sån där mätare ligger nere på Backesljudbyggeri gammal som gatan :P "synd att micen för 140+db är paj"

Comment

http://www.termpro.com/dbdrag/rules/...&ClassFilter=0
      Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
      sigpic
      Tack till Ljudia AB

Comment

Om jag förstått det rätt skulle ovan publicerad bild således gett 100 poäng då avvikelsen var 2db på 20Khz, eller ?

Jag kan inte tolka att någon särskild nivå ska användas, är det rätt ?
        sigpic

Webshop

Besöksadress butik

Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

Comment

Originally posted by Ljudbyggaren AB View Post
          Om jag förstått det rätt skulle ovan publicerad bild således gett 100 poäng då avvikelsen var 2db på 20Khz, eller ?

Jag kan inte tolka att någon särskild nivå ska användas, är det rätt ?
          Helt rätt Tonny. (jag var lite optimistisk på poängavdragen i vårt samtal)

Det som kan ställa till ett spratt är hur linjära de olika microfonerna som använts är.

Ni får göra ett test med båda Mickarna samtidigt i bilen så ni får ett referensvärde, samt att förbundet kan låna min nya Mic resten av året om de så önskar.
          Roger Edvinsson
          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
          helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Släng med den Micken med hewan då till på lördag så ja får testa i få igång den innan nästa tävling
            Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
            sigpic
            Tack till Ljudia AB

Comment

Originally posted by JALLE View Post
              Helt rätt Tonny. (jag var lite optimistisk på poängavdragen i vårt samtal)

Det som kan ställa till ett spratt är hur linjära de olika microfonerna som använts är.

Ni får göra ett test med båda Mickarna samtidigt i bilen så ni får ett referensvärde, samt att förbundet kan låna min nya Mic resten av året om de så önskar.

Jag skulle vilja beställa en mikrofon för RTA, Ordnar du det Jalle?

100 poäng är målet även med TL RTA!
              sigpic

Webshop

Besöksadress butik

Comment

Working...
              X