Announcement

Collapse
No announcement yet.

ang billiga små agm batterier

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ang billiga små agm batterier

Tex, har jag hittat för 200kr st små scooterbatterier, i och för sig bara på "startström" 35 A så de är ju inga monster, och med sina groteska 3AH kan jag ju inte poppa natten lång heller såklart.

men för burp, kommer det hjälpa till något alls att ha några såna här nära steget? dom är ju väldigt små och billiga så kan ju läggas var som helst typ kan ju fylla hela baljan tex.. ni hajar säkert polo + 15" = inte mkt plats....

Re: ang billiga små agm batterier

En start ström på 35 à är på tog för lite... Ta till ex ett yello topp som jag kör 41ah så dom är små oc söta.. Men har en start ström på 470a du behöver med andra ord fler än 10 st för att få samma start ström 2000kr för att väga upp ett litet yellotopp.
    De stora har vad jag mins över 10000A i start ström.
    Change is the only constant.

https://www.facebook.com/groups/massql/

Comment

Det som gäller vid ihopkoppling av flera batterier är att kabelskorna ska ha perfekt kontakt och klämningen av kabelskorna ska vara perfekt, annars blir övergångsresistansen hög och man tappar fördelen med att totala strömkapaciteten i teorin ska öka med den ström som varje batteri kan ge.

Såna där små batterier brukar väl ha flatstiftanslutningar, då är risken stor att man inte får så bra kontakt och klämning som krävs. Eftersom batterierna bara kostar 200 spänn så går det iof att köpa några stycken och testa.

Vad heter batteriet?

Comment

YTX4L-BS

Volt 12
        Ah 3
        Längd 113
        Bredd 70
        Höjd 85

Ang kontakter så hade jag om jag nu överväger att genomföra detta, tänkt köpa 10st minst, och göra rader med 1cm tjock kopparskena över hela skiten, för det har jag redan några bitar

Annars kanske UPS batterier från den där rekondfirman i gbg är ett bättre alternativ? har ju bara 10 mil att åka så blir ingen "frakt" att tala om...

annars får tips om billig effektiv LITEN batteribank ges

Planen är att klämma in så mkt skit bakom sätet som det ens går, och gärna lite därtill.

Har nu för tillfället en SPL XTR 15" D2 och ett Ice 1500 steg, men är nåt vansinnigt sugen på att dubbla detta, om det ens finns en möjlighet att bygga låda som är stor nog

Stegen kan jag montera i taket om det behövs. jag vill ha bas på riktigt nu. sjuk jävla basjävel som får folk att spy rakt ut när dom får en "smäll" i passagerarsätet

Optima: Du som är lite haj på de här med lådor osv. en spela-jävel låda till en sån här bas, i en Polo -95. räcker 70-75L + port? det vet jag garanterat att jag kan få ut åtminstone.

har en låda nu som är 88L tot minus en 6" aero @ 26 (inkl trattar) cm och element. spelar bakåt, då det låter rumpa spelat uppåt :S

mkt på en gång nu. haha..

Mvh T

Comment

YTX4L-BS verkar vara beteckning för en viss batterimodell (inte en specifik tillverkare) om jag inte har helt fel, kollar man på nätet så finns dock varierande värden angående startström. Polanslutningarna var ju ganska vettiga såg jag, då kan man säkert få bra kontakt.

UPS har jag ingen större koll på, men det finns flera varianter av de batterierna också.

När det gäller lådor som ska spela "superhögt" så brukar det inte fungera med teoretiska beräkningar, labbning gäller där. Folk får nog ge ett grundförslag som du kan utgå ifrån.

Comment

så långt är jag me, men det som stod om dessa va "startström 35A" inget mer :S kan ju va lite vad som helst..

det är inte en dB jagar låda jag vill ha utan en Demolåda mer, som känns helt galet bara..

siffror är ju bara siffror. bas vill jag ha

Comment

10 batterier ger med andra ord 30Ah och 350A startström.. vilket brukar räcka till en väldigt kort prutt, och 2000:- är inte ekonomiskt nånstans.

Skulle personligen överge dom tankarna.
              Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

tro mig.. jag har övergett dom, men de små fysiska måtten var såå lockande

får väl klura ut nåt annat istället.. men det är ju alltid den satans platsen

Comment

Originally posted by Vw_performance View Post
                  tro mig.. jag har övergett dom, men de små fysiska måtten var såå lockande

får väl klura ut nåt annat istället.. men det är ju alltid den satans platsen

Kinetik har en del riktigt små batterier.
                  Men till ett helt anat pris då.
                  sigpicMS-SOUND
                  Micke7406

Comment

http://www.odysseybatteries.com/battery/pc680series.htm

är detta bra skit eller??

funderar på att klippa 2 såna, kommer isf kosta mig 3100kr ink frakt. dom är små och verkar nåt sjukt starka för sin storlek, och jag behöver inte så jävla mkt kapacitet då jag inte poppar utan motorn igång nån längre stund, eller över huvudtaget nästan.

va tros? kan de räcka med 2 såna där bak, plus det som sitter där fram, för ca 3000wrms bassteg + ett 4ch steg JBL där 2 kanaler belastas i 2ohm och 2 st i 4ohm. (ingen aning om hur mkt ett sånt steg kan suga i sig men det är rätt starkt, över 100wrms per kanal @ 2ohm vill jag minnas.)

om detta räcker eller blir skapligt i vart fall (kan ju köpa fler senare) så kommer jag nog överväga att fylla varenda millimeter utrymme med låda, som då kommer husera 2st XTR 15" och 2st ICE 1500 steg. (om ja inte ändrar mig igen, vilket är ganska vanligt när det gäller mig )

Peace!

Comment

Odyssey gör starka batterier, inget snack om saken. Om två stycken såna (plus det främre batteriet) räcker till din anläggning är svårt att säga, det måste du nog prova dig fram till eller att någon annan med liknande förutsättningar har testat dessa batterier och kan ge svar.

Comment

kan ju inte bli sämre iaf

nån som vet mer om dessa http://www.batterilagret.se/product/...a-agm-12v.aspx ?

får ju 6st såna mot 2 oddyssey känns som rätt prisvärda batterier, om dom nu kan leverera... vill ju få ut lite pulver också och inte bara tynga ner i onödan :P

Comment

Ska vi sätta hårt mot hårt så säger jag fortfarande att den gamla regeln gäller i allra högsta grad.

Jag, fortfarande personligen säger ett BRA 75Ah batteri per 1000w

En bra regel och den funkar.

Comment

rätta mig gärna om jag snackar ren skit, men är inte i mitt fall startström eller rentav den effekt batteriet klarar leverera viktigare än Ah, som är kapaciteten på batteriet..

vilket iofs oftast får strömstyrkan att öka då batteriet blir större rent fysiskt och osv..

men please, make this clear för mig

Comment

Om du ska burpa är det viktigt med strömstarka batterier.. För normalt spelande är kapacitet eller större mängd Ah bättre. Men med ett BRA batteri får man bästa av båda världarna.

Comment

Working...
                              X