Announcement

Collapse
No announcement yet.

Basbygge volvo 244!?! Någon som gjort detta?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Basbygge volvo 244!?! Någon som gjort detta?

Hallå alla glada.. sitter här med en kompis som har en JblP1222 i fabriksbyggd låda som hon driver med ett T5 steg.. I hennes förra bil ( Passat tdi sedan 98) basade det som bara den, men det låter inte alls på långa vägar som det gjorde i passaten i 244an. Gäller skidluckelösning i denna bil?? eller hur skall man bära sig åt?? Lämna gärna era åsikter och ni som har / har haft en 244 får gärna berätta hur ni gjorde med basen i den ! Tack på förhand // två pärgräv som inte fattar nånting =)

Re: Basbygge volvo 244!?! Någon som gjort detta?

Tjenare ! Jag håller själv på att bygga i en 244, jag har löst det så här att jag sätter en basport i lådan som går ut genom skidluckan. Detta gör ju då att allt ljud går direkt in i kupén Hoppas jag svarade på de du undrade Mvh Hampus
    SM 3a Bassrace 129,9 2013

Sponsorer :
    Anderssons bilservice
    Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
    0295-10850

sigpic

Comment

Bara bygga ny låda, dock är den basen större än alla andra 12" så jag vet inte om den får plats under hatthyllan
      Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Softis View Post
        Bara bygga ny låda, dock är den basen större än alla andra 12" så jag vet inte om den får plats under hatthyllan
        Man får inte in en 12'' under hatthyllan, kanske med våld. därför valde jag att bygga med 10''

Sponsorer :
        Anderssons bilservice
        0295-10850

sigpic

Comment

Originally posted by Eriksson_97 View Post
          Man får inte in en 12'' under hatthyllan, kanske med våld. därför valde jag att bygga med 10''
          Ska gå om man lutar baffeln. Men som sagt, JBL P1222 är nästan lika stor som en 15"

Comment

Säkert kort när det gäller detta kolla med Volvosteffe här på forumet ... Han har mycket erfaren het av vad som funkar och inte i Volvo 240

Comment

Och Lonefox om jag inte minns fel

Comment

Originally posted by Softis View Post
                Ska gå om man lutar baffeln. Men som sagt, JBL P1222 är nästan lika stor som en 15"
                Aa kanske, joo precis, jag å fixa min front till lådan idag och de är 30cm ifrån hatthyllan ner till golvet. Iaf på upphöjningen över tanken,

Sponsorer :
                Anderssons bilservice
                0295-10850

sigpic

Comment

Närmast ryggstödet är det liite mer utrymme för en baffel. Trixar man går det att bygga en låda utanför bilen och sen trycka den på plats. Kapar man "lite" plåt, färstärker upp hatthyllan mm på annat sätt och mer eller mindre rensar bort allt bakom ryggstödet är det fullt möjligt med 2st 15".
                  Då e mitt tips att fixa dit ett ryggstöd från en 245:a, fällbart!

Comment

Originally posted by Torsten View Post
                    Närmast ryggstödet är det liite mer utrymme för en baffel. Trixar man går det att bygga en låda utanför bilen och sen trycka den på plats. Kapar man "lite" plåt, färstärker upp hatthyllan mm på annat sätt och mer eller mindre rensar bort allt bakom ryggstödet är det fullt möjligt med 2st 15".
                    Då e mitt tips att fixa dit ett ryggstöd från en 245:a, fällbart!
                    Totalt OT, men fan så gullig bild!

Comment

En låda med 3st jbl gti 12" under hatthyllan i en sån bil har jag lyssnat på. Dock gamla modellen. De elementen är inte så djupa vilket gjorde att det gick att luta lådan mycket. Det spela på snuskigt bra :P
                      SM 2a, Street 2K 2015.
                      SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
                      SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
                      SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

Comment

Working...
                      X