Announcement

Collapse
No announcement yet.

Väggbygge bakom baksätet sedan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Väggbygge bakom baksätet sedan?

    Hoj!

    Börjat spåna lite ang vad man ska hitta på i sommarbilen...
    Kom fram till att det vore relativt enkelt att vända på lådan som jag tidigare spelat mot bakluckan och spela den framåt istället, fast med passbitar på sidorna och hyggligt tätat runtom det hela.

    Detta är en e36 coupé som jag kör med baksätet fällt 99% av tiden i ändå.

    Bild från google på hur det ser ut



    Är det något som är värt att ge sig på, eller är det lika bra att ha lådan spelandes bakåt i fortsättningen med?


    Mvh. Gabbe

  • #2
    Re: Väggbygge bakom baksätet sedan?

    snacka med techno_bass om du vill ha lite tips mm för han hade så innan i sin 850.

    Originally posted by Svartstreck View Post
    Hoj!

    Börjat spåna lite ang vad man ska hitta på i sommarbilen...
    Kom fram till att det vore relativt enkelt att vända på lådan som jag tidigare spelat mot bakluckan och spela den framåt istället, fast med passbitar på sidorna och hyggligt tätat runtom det hela.

    Detta är en e36 coupé som jag kör med baksätet fällt 99% av tiden i ändå.

    Bild från google på hur det ser ut



    Är det något som är värt att ge sig på, eller är det lika bra att ha lådan spelandes bakåt i fortsättningen med?


    Mvh. Gabbe
    TEAM BROSSAN

    SM 2:a i outlaw på Easca SM

    Comment


    • #3
      Re: Väggbygge bakom baksätet sedan?

      i min e36 coupe körde jag med basarna framåt och fick bättre resultat än bakåt så det är en rekomendation från mig. jag tröttnade dock tillslut på att fälla upp & ned sätet hela tiden så jag byggde en bandpasslåda med 2 rör upp i hatthyllan genom 2 eftermonterade orginalgaller. det var skönast, då syndes inte gerjerna heller om man parkerade i ett mörkare kvarter.

      Comment


      • #4
        Re: Väggbygge bakom baksätet sedan?

        Polaren har också en e36 coupé. Vi byggde bara en vanlig låda och sen fällde vi sätet. Funkar dugligt =) Dock så skulle det nog sitta mycket fint med en vägg, kör på det!

        Comment


        • #5
          Re: Väggbygge bakom baksätet sedan?

          Originally posted by Svenn3SaataN View Post
          Polaren har också en e36 coupé. Vi byggde bara en vanlig låda och sen fällde vi sätet. Funkar dugligt =) Dock så skulle det nog sitta mycket fint med en vägg, kör på det!
          Jo har kört med vanlig låda och fällt i 3 år, men tänka att man kan ju lika gärna snickra vägg, för då kanske man får ungefär samma tryck som det är nu, fast med väljjudet som rättvänd låda medför? det är drömmen iaf

          Lär väl dyka upp som någonform av mini-projekktråd här på forumet när jag börjar, men blir nog nångång i vår det :P

          Comment


          • #6
            Re: Väggbygge bakom baksätet sedan?

            Angående vägbygge i sedan bakom baksätet så kan nog Anders (Herr Nilsson) ge dig ett x antal tips. Jag skulle ha byggt en låda som går så långt fram som möjligt. Gjort en mall i papp som sträcker sig kring hela ytan sen sågat ut den mallen i mdf/spån och satt som extra baffel på lådan.
            Linus "Lellen" Andersson

            Passat kombi 01 clean edition
            Espl,Bassrace

            Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
            Svensk mästare Super street NW -06

            Comment


            • #7
              Re: Väggbygge bakom baksätet sedan?

              Originally posted by Lellen View Post
              Angående vägbygge i sedan bakom baksätet så kan nog Anders (Herr Nilsson) ge dig ett x antal tips. Jag skulle ha byggt en låda som går så långt fram som möjligt. Gjort en mall i papp som sträcker sig kring hela ytan sen sågat ut den mallen i mdf/spån och satt som extra baffel på lådan.
              Jo det är nästan så jag har tänkt göra, lådan jag har är tom rätt lämplig för ändamålet skulle jag tro :P
              Bortsett från att jag kommer få vinkla den "extra baffeln" eller vad man ska säga, men de e ju bara å såga till kilar de så grejar det sig.

              Det drygaste är att jag inte kommer kunna köra fogskum eller plasta, då det trotsallt är finbilen, annars hade det underlättat extremt mycket xD

              Comment


              • #8
                Re: Väggbygge bakom baksätet sedan?

                Ja har byggt exakt så i en e36 m32 12or. Ställde in lådan. Och eftersom inget fick moddas så tryckte vi in skumgummi runt hela lådan. Sen bara en sarg runt för syns skull. Men detta kräver ju att man typ åker med iaf ett säte fällt

                Comment


                • #9
                  Re: Väggbygge bakom baksätet sedan?

                  kompisen kör med dubbla 15" med varsitt 6" port upp i orginal högalarna utagen i hatt hyllan spelar jävligt bra med sättet uppe med =)
                  TEAM BERGET

                  Comment


                  • #10
                    Re: Väggbygge bakom baksätet sedan?

                    Originally posted by Svartstreck View Post
                    Jo det är nästan så jag har tänkt göra, lådan jag har är tom rätt lämplig för ändamålet skulle jag tro :P
                    Bortsett från att jag kommer få vinkla den "extra baffeln" eller vad man ska säga, men de e ju bara å såga till kilar de så grejar det sig.

                    Det drygaste är att jag inte kommer kunna köra fogskum eller plasta, då det trotsallt är finbilen, annars hade det underlättat extremt mycket xD
                    Kör med någon typ av gummilist där du ska täta emot ryggstödet. Sen är det bara att mosa upp den emot ryggstödet och dra fast lådan med vinkeljärn eller dyl.
                    Hopp, ska man göra nu då?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Väggbygge bakom baksätet sedan?



                      Fritz gamla BMW750 hade även den låda/vägg bakom baksätet spelandes framåt som tyvärr spelade sönder denna tyska elektronik bomb så den fick skrotas innan den vart fullständigt ihopsatt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Väggbygge bakom baksätet sedan?

                        vad e de för port? optimerad slotport?=)
                        Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

                        Comment


                        • #13
                          Re: Väggbygge bakom baksätet sedan?

                          Naughty tee: är väl tänkt nåt liknande, men kanske liiite snyggare iaf

                          TRUCKEN: Ser så ut anar att dom ville ha lite goare trycka på djupet ^^

                          Comment


                          • #14
                            Re: Väggbygge bakom baksätet sedan?

                            Om man ska bygga i 850 sedan och vill ha maximalt tryck å inget skrammel från bakluckan MÅSTE man täta jädrigt noga.

                            Att ha basar å port framåt spelar inte ett dugg högre än om man kört basar å port bakåt å fällda säten.

                            Utan du tappar både sq samt ljudtryck. OM man inte:

                            Tätar hatthyllan helt med plast så inge luft kan komma in den vägen i bagaget samt tätar alla luft hål man bara ser då man ryckt bort dom små armstödena på höger å vänster sidan.


                            Sen stoppar man in lådan med allting mot kupen å sen är det bara å fogskumma runt om hela lådan^^.


                            Får man det så pass tätt att då man sätter på kupefläkten på max och man känner trycket i öronen. Då har man lyckats.


                            Men som sagt detta gäller bara i en 850 sedan om man vill ha maximalt tryck
                            155++db@25hz
                            http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                            sigpic

                            Ljudbyggaren.se

                            Comment

                            Working...
                            X