Har en Solo X 12 som sitter i en bandpasslåda just nu. Basen sitter i den slutna kammaren och spelar in i den portade. Den är portat med 2 st 6" portar och avstämd till 42-43 hz.
Tycker inte att jag kan få med dom lägsta frekvenserna i vissa låtar (lägsta frekvensen i Young Jeezy - Put On) så jag antar att den är för högt avstämd.
Sen blir basen rätt så varm (känns på lukten).
Täänkte istället bygga en portad låda till den så den kyls bättre och man kan ha lite översikt på den. När det gäller Tex värme och illaluktande rök
Gissar på att det finns någon här som har byggt en "spela högt låda" till en sådan här bas.
Vill inte skriva SPL-låda då jag tycker att det låter som en burp-låda.
Vill alltså kunna spela musik högt, inte bara specifika frekvenser.
Basen har 2x2 ohms spolar och är av den modellen som finns att köpa på dbakuten just nu (svart kon)
Mvh Danne
Tycker inte att jag kan få med dom lägsta frekvenserna i vissa låtar (lägsta frekvensen i Young Jeezy - Put On) så jag antar att den är för högt avstämd.
Sen blir basen rätt så varm (känns på lukten).
Täänkte istället bygga en portad låda till den så den kyls bättre och man kan ha lite översikt på den. När det gäller Tex värme och illaluktande rök

Gissar på att det finns någon här som har byggt en "spela högt låda" till en sådan här bas.
Vill inte skriva SPL-låda då jag tycker att det låter som en burp-låda.
Vill alltså kunna spela musik högt, inte bara specifika frekvenser.
Basen har 2x2 ohms spolar och är av den modellen som finns att köpa på dbakuten just nu (svart kon)
Mvh Danne
Comment