Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderingar på Diskant/midd E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funderingar på Diskant/midd E39

    Har funderat länge och väl nu, fram och tillbaka, för och nackdelar.

    Så tänkte ta och fråga den massiva kunskaps banken här får se om jag går åt ena eller andra hållet...

    Jag vill uppgradera Diskant/midd i min BMW E39 00a

    Har några funderingar på hur dock.. eller jag vet hur, bara inte hur...

    de mesta centrerar sig runt min wavcore diskant som blivit liggandes på hyllan, helt ny.
    KOmmer bli drivet av ett DLS A3, delat via P88rsII med troligast ett pasift filter till diskanten enbart. för att kunna gå ner i delning på Huvud enheten.

    Val 1: Är då Wavcore diskant i brädan med en 5,25" alternativft 6"
    Finns gott om att välga på.
    Problem är att det blir genast en fruktansvärd mängd jobb som måste göras,
    och då bilen är en dalydriver, blir det svårt att hinna med allt jobb en helg.
    och då jag oftast vill få det snyggare och cleenare en jag sj klarar av/har kunskap till. är det ingen bra ide.

    Val 2: Samma wavcore diskant, men med en 3" peerles fullrigister högtalare.
    och detta instoppat eller byggs en hollare i A-stolpen,
    Problem med detta är att jag har hört många som valt bort just peerless3"aren då dom inte låter så bra som man skulle vilja. och det kommer bli en ganska stor bula, något stort som ligger uppe i vägen för airbagen, inte så stort fan av det.


    Någon som har synpungter, åsikter eller andra förslag ?

    Jag är i idel öra, en sak vore ju om någon hadde en bräda klar som jag kan klä om (för naturligt vis köpte jag en bil med bege inredning) så svart skulle inte bli helt 100bra. men har försökt hitta med dåligt med färdigbyggda som inte är galet extrema, "flyttat mätar hus mm" ..
    Last edited by Shidapu; November 23, 2011, 20:28.
    Change is the only constant.




    https://www.facebook.com/groups/massql/
Working...
X