Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 Audio AS12 vs. Hertx HX300

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• B2 Audio AS12 vs. Hertx HX300

Ska köpa nya basar och vill ha välljudande basar som spelar rappt med lite torrhet i basen, ska också klara av att spela lite djupbas också.

Har fastnat för dessa två basar men kan inte bestämma mig för vilken. Någon som kan ge förslag på vilken som skulle passa min krav bäst.

Jag ska ha två basar som kopplas till 2ohm. Slutsteget det ska drivas med blir DLS D1000 till att börja med, men det ska bytas ut senare mot som det ser ut nu ett DLS A6 eller B2 Audio Mono MKII. Men det kanske är bra att spela in dom en stund med lite mindre effekt när dom är nya så hinner dom mjukas upp innan man börjar spela ordentligt.

Re: B2 Audio AS12 vs. Hertx HX300

Ja jag har själv en hx300 och jag hade samma krav som dig och den spelar kanonfint! Kan dock inte uttala mig om b2 så det får någon annan göra. Hur som helst så har ju Hertzen fått oerhört bra kritik från flera olika personer/åf
    Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

Comment

Jag har hjälpt en polare installera en HX300 och lustigt nog ett D1000 även där, dom rockar faktiskt riktigt bra med tanke på priset! Han har en sluten låda på ca: 25-30L om ja minns rätt

Comment

Okej. Tack för era svar.

Men det blev ingen av dessa basar, kom över två beg Alpine swr-1222d för en billig peng så vi får se hur vida det var ett bra köp eller inte. Men det går ju alltid att sälja om det blev fel

Hittade dock en massa bra kritik om dem också.

Comment

Working...
        X