Jag har ett litet problem sedan jag bytte slutsteg i min bil, jag får inte riktigt till trycket i midbasen och i subbasen.
Dem grejerna jag hade i tidigare var
HU : Kenwood KIV-700
Framsystem :Emphaser ECP26NEO-XT4
Sub : Phoenix Gold Xenon 10"
Steg fram : Phoenix Gold Xenon Onyx 100.4, bryggat till 2ch
Steg sub : Phoenix Gold Xenon Onyx 600.1
Med den uppsättningen spelade det riktigt bra i bilen, och med ett jäkla drag i framsystemet. Tyvärr är det brorsans Onyx steg så jag bytte ut dem mot mina egna PG Xenon steg men behöll resten (HU, framsystem, sub). Men efter jag bytt slutstegen så får jag inte till ljudet, det låter helt enkelt inte lika bra som tidigare. Ändå räknade jag "klicken" för att få samma delning på stegen som tidigare. Samt att jag måste dra upp gainen riktigt högt innan det börjar spela..
Dem stegen jag har i nu är
Steg fram : Phoenix Gold Xenon 200.2
Steg sub : Phoenix Gold Xenon 600.1
Någon som har någon idé på vad det kan vara för fel?
Tips på hur jag ska dela stegen/HU för att få det att låta bra?
Är det någon justering i HU som jag missat?
Dem grejerna jag hade i tidigare var
HU : Kenwood KIV-700
Framsystem :Emphaser ECP26NEO-XT4
Sub : Phoenix Gold Xenon 10"
Steg fram : Phoenix Gold Xenon Onyx 100.4, bryggat till 2ch
Steg sub : Phoenix Gold Xenon Onyx 600.1
Med den uppsättningen spelade det riktigt bra i bilen, och med ett jäkla drag i framsystemet. Tyvärr är det brorsans Onyx steg så jag bytte ut dem mot mina egna PG Xenon steg men behöll resten (HU, framsystem, sub). Men efter jag bytt slutstegen så får jag inte till ljudet, det låter helt enkelt inte lika bra som tidigare. Ändå räknade jag "klicken" för att få samma delning på stegen som tidigare. Samt att jag måste dra upp gainen riktigt högt innan det börjar spela..
Dem stegen jag har i nu är
Steg fram : Phoenix Gold Xenon 200.2
Steg sub : Phoenix Gold Xenon 600.1
Någon som har någon idé på vad det kan vara för fel?
Tips på hur jag ska dela stegen/HU för att få det att låta bra?
Är det någon justering i HU som jag missat?
Comment