Announcement
Collapse
No announcement yet.
Någon som provat denna pryl?
Collapse
X
-
Re: Någon som provat denna pryl?
http://www.youtube.com/watch?v=6uptQ...layer_embedded
Sugen på att testa, de flesta hifinördar verkar toknöjda med vad den presterar så då duger den nog till mig. Den på filmen är en fyrakanalare, finns med 8 kanaler oxå. Har mailat dom och frågat om den funkar i bil och inväntar svar.
Till min hu får jag då 10 kanaler jag kan dela aktivtLast edited by Jimma72; July 21, 2011, 00:25.
Comment
-
Originally posted by pr0bz View PostHade varit fint om den fungerade i bil. Såg väldigt smidig ut att använda. Tycker att det finns allt för få processorer ute på marknaden för bil.
Audison bit-One & ten
Pioneer ODR
Alpine h-800 & imprintboxarna 650 & 100
JBL MS-8
MotusLab
Mosconi ( på G iallafall )
För att inte tala om alla spelare med kompetenta processorer både nya och beggade typ Pioneer P9 & P90 combos.
Så ca10-12 boxar från under 3000:- finns tillgängliga.
Tycker det är ganska bra med tanke på hur många % av marknaden som fortfarande inte upptäckt användningsområdet för dessa funktioner.Roger Edvinsson
Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
helst på saker av kolfiber :-)
Comment
-
Originally posted by JALLE View PostRockford 360
Audison bit-One & ten
Pioneer ODR
Alpine h-800 & imprintboxarna 650 & 100
JBL MS-8
MotusLab
Mosconi ( på G iallafall )
För att inte tala om alla spelare med kompetenta processorer både nya och beggade typ Pioneer P9 & P90 combos.
Så ca10-12 boxar från under 3000:- finns tillgängliga.
Tycker det är ganska bra med tanke på hur många % av marknaden som fortfarande inte upptäckt användningsområdet för dessa funktioner.
Den lilla prylen han länkade till går lös på 1800kr.
Visst finns det bra kompetenta dsp på marknaderna, men om du ska ha pioneer / alpine går de på över 10 000.
Och det finns många spelare som har inbyggda men nästan alla har bara 3 kanaler förutom p99rs, som också går på över 10.
Skulle vara kul om det kom mer produkter, så priserna sjunker bland konkurrenterna, så man slipper jaga begagnat.
Fast det kanske bara är jag som är snål
Comment
-
Fast det kanske bara är jag som är snål[/QUOTE]
japp
Comment
-
Det är väl den lilla som kostar så pass lite. Du måste ju ha den stora plus stora mjukvaran för att ha något som går att jämföra. Sen skall det ordnas ett chassie. Lägg till garantier på att det funkar i bil plus att det finns support att få i Sverige, så är många av de färdiga lösningarna som Jalle listat i mitt tycke inte nämnvärt dyrare. Men det handlar nog i slutändan mest om hur man värderar sin egen tid./tycker Erik.
Comment
-
Nu har jag fått svar från tillverkaren. $299 eller 1954sek kostar den stora med 8 kanaler. Jag tänkte beställa en och blir det inte bra går den säkert att sälja.
You could indeed use the miniDSP 2x8 for a car application since it has
REM in/out, Your configuration would work fine.
The platform is rather new and we haven't personally tested it for a
wide range of car application (each having their intricate noise
problems). There are however a couple of members who purchased the unit
and might be able to provide more information shortly. Maybe stay tuned
for more reports from if you want confirmation.
In the mean time, DC-DC isolation is typically key to make sure noise is
not introduced to the audio path.
Comment
Comment