Announcement

Collapse
No announcement yet.

Val av ny huvudenhet (och kanske även processor) för SQ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Val av ny huvudenhet (och kanske även processor) för SQ

Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Jo men hur mycket support har man på en begagnad maskin då? Känns som att jag klurar ut det mesta och löser det själv, annars så finns ju trevligt och kunnigt folk på nätet om man skulle stöta på problem. När det gäller nytt så har jag däremot gått över till att handla Svenskt och kommer fortsätta så.

CD-spelare är viktigare än USB, men USB är inget jag vill vara utan då det är väldigt smidigt för vardagsbruk. Gällande box så lutar det åt en Alpine PXA-H700 eller H701, troligtvis kommer den (iaf till en början) att kopplas till en CDA-117Ri, visar det sig sen att den inte räcker till så blir det uppgradering till något annat, 9861 eller ännu hellre 511.

Jag vet vad jag vill ha för funktioner och tycker mig ha skaplig koll på kraven, anledningen till att jag startade den här tråden var väl mest för att få input och lite mer tips om vad som finns ute på marknaden. Men som det ser ut nu så blir det ändå det från början tänkta spåret då det är det enda som är överkomligt prismässigt, skulle jättegärna se en P99RS i bilen då den har allt jag vill ha, förutom priset som ligger en bit för högt.
    Du har koll på att 117 inte har optiskt ut va?
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Japp, men det kan jag nog leva med. Enda spelaren jag känner till som har det (har jag för mig iaf) och USB är 511, men den ligger en bra bit över min totala budget. Tänker köra på en 117Ri till en början så får vi se vad som händer senare under säsongen, den kostar ju inte multum iaf.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Annars så har du en JVC spelare som har både toslink ut samt USB in för småpengar.
        http://bilstereoforum.se/showthread....light=tidskomp
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Klart intressant! Såg ju även ut att finnas dom funktioner jag vill ha direkt i spelaren. Frågan är väl bara, hur låter den?
          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Klart intressant! Såg ju även ut att finnas dom funktioner jag vill ha direkt i spelaren. Frågan är väl bara, hur låter den?
            Du vill absolut köra med optiskt in i 701an, för det låter oceaner bättre än via AiNet.

//Jonas
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Den enda jag kommer på som har tävlat med JVC är patrik skogholm, så skicka honom ett PM och kolla ifall han har någon erfarenhet av just denna spelaren.
              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

SH1000 låter riktigt skapligt. För de pengarna löjligt bra.
                /tycker Erik.

Comment

Då blir det nog till att köpa den och testa, kosta ju nästan ingenting. Men när man kör optiskt, påverkar spelaren ljudet då eller går det direkt från källan, via fibern och in i processorns DAC?
                  BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

I teorin skall det naturligtvis vara så att de 1or och 0or som finns på skivan är exakt de som skickas ut på kabeln. I praktiken är det lite annorlunda. Det är faktiskt rätt stor skillnad på olika "transporter" som det kallas inom hemma-hifin.
                    /tycker Erik.

Comment

Då blir det nog till att köpa den och testa, kosta ju nästan ingenting. Men när man kör optiskt, påverkar spelaren ljudet då eller går det direkt från källan, via fibern och in i processorns DAC?
                      Köpläge! Fungerar mycket bra som transport. Tror att du kommer bli väldigt nöjd med den.
                      //Patrik

BRL Trollhättan AB

BMW 525 Fas V YONONO :
                      Wired with Audioquest.

5 X Svensk Mästare, EM 3a 2009 Advanced 5, EM 2a 2010/2011/2012

WWW.BRL.SE

Comment

Working...
                      X