Announcement

Collapse
No announcement yet.

Val av 6.5"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Val av 6.5"

Jag är i valet och kvalet mellan vilka 6.5" jag skall använda..
    Valet står mellan DLS UP 6.5 och DLS R6A?jag har båda hemma och jag skall antingen driva dem med en/kanal DLS A7 eller en/kanal DLS A2...
    Dessa skall spela i ett framsystem med aktiv delninga mot ett par UP1C.
    6.5" arna skall sitta ner på dörren i orginal utag och diskanterna skall sitta också på orginal utag,vid spelgel fästet på dörren.

Så kom med förslag UP6 eller R6A??
    Ny bil nya tankar;

Backes ljudbyggeri
    Prosound (Åland)
    Simex.fi

Re: Val av 6.5"

Eftersom du redan hade högtalarna är det givna svaret att prova vilken du gillar....
    (Har ägt ett par UP6r för länge sen och var mer än nöjd.)

Comment

Får man fråga vad det är för bil?

Comment

Det är en Lexus is 200 från 2000...Har inte hittat så många som har byggt ett någolunda "normalt" bygge...har även tankar oh funderingar runt ett aktivt 3-vägs fram system..bestånde av antingen UP6 eller R6A UP 2.5 or och UP1C..Allt delat med en bit one...Tankar och förslag är välkommet...
        Ny bil nya tankar;

Backes ljudbyggeri
        Prosound (Åland)
        Simex.fi

Comment

Originally posted by Mr_jag View Post
          Det är en Lexus is 200 från 2000...Har inte hittat så många som har byggt ett någolunda "normalt" bygge...har även tankar oh funderingar runt ett aktivt 3-vägs fram system..bestånde av antingen UP6 eller R6A UP 2.5 or och UP1C..Allt delat med en bit one...Tankar och förslag är välkommet...
          Jag har själv Up6 kitet och tycker inte Up6 levererar tillräckligt bra, om de inte sitter i en låda. Väldigt naturligt ljud, men midbasen är inte tillräckligt bra förrän den kommer i en låda..
          Jag skulle köra ett aktivt kit på R6A, UP 2.5 och UP1C, eller RM6.2 istället för R6A, då jag själv gillar deras midbas bättre, och möter upp 2.5 bra med ett litet starkare mellanregister än R6A.

Själv kör jag med RM6.2 i låda i dörrarna, och UP6orna i brädan och UP1 i astolparna. Det fungerar riktigt bra faktiskt

Comment

Någon låda tror jag inte att de blir någo låda i dörrarna...men tacksam för svar..
            Ny bil nya tankar;

Backes ljudbyggeri
            Prosound (Åland)
            Simex.fi

Comment

Working...
            X