Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dämpmatta i dörrar!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Dämpmatta i dörrar!

Tror även dessa hål finns för att få bilen lättare som möjligt så som att byta delar i dörren, Om man vill täcka hålen så kan man ju ta aluminumplåt och bocka till efter dörren linjer och skruva med självborrande skruv och sedan dämpa efter så blir det ännu mer stabilt, Dock skära ut för skruv och plåt? elller är jag helt ute och susar i säven?

MVH Simon Jonsson

Comment

Originally posted by Snoddas View Post
      Tror även dessa hål finns för att få bilen lättare som möjligt så som att byta delar i dörren, Om man vill täcka hålen så kan man ju ta aluminumplåt och bocka till efter dörren linjer och skruva med självborrande skruv och sedan dämpa efter så blir det ännu mer stabilt, Dock skära ut för skruv och plåt? elller är jag helt ute och susar i säven?

MVH Simon Jonsson
      Eller så kör man på STPs alu på bit som är avsedd att täcka för hål
      LITE tjockare än alun de har i sina dämpmattor, plus att de har klister på så man hanterar dem som dämpmattorna, fast för hålen då.

Hängde ngn med?
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
        Eller så kör man på STPs alu på bit som är avsedd att täcka för hål
        LITE tjockare än alun de har i sina dämpmattor, plus att de har klister på så man hanterar dem som dämpmattorna, fast för hålen då.

Hängde ngn med?
        Eller sådan här !

Car-damping
        Dimensions: 500 und 475 mm
        Thickness: 1,30 mm
        Butyl: 1,0 mm
        Aluminum: 0,3 mm
        Capable in order to seal huge openings.
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Carazide View Post
          Därför jag hatar att ställa frågor. Man blir alltid idiotförklarad.

Nog det tråkigaste med billjuds communityt. Det kommer alltid någon som skall tramsa till det.

Syftar inte på dig nu Nonne, men rent generellt så slutar varenda tråd man gör här på samma vis. nån kommer och idiotförklarar en.

Lås skiten eller nått, jag har fått svar på min fråga.
          Du får försöka se mellan raderna lite också att folk bara försöker skoja till det lite, inte menat på någons bekostnad utan det är bara ett försök att lätta upp stämningen lite så det inte blir för "stelt". Är man känslig kanske man kan ta illa upp men det är ens egna problem som man får jobba på

ON Topic: En följdfråga om det där med alu-plåten att sätta på dörrsidan, förstår inte riktigt meningen med den om man inte har högtalare monterat i/på dörrarna. Som i mitt fall, skall inte ha något i dörrarna och org. dörrpanel byts ut mot en 8mm mdf panel som monteras stabilt. Så om allt är dämpat med butylmatta bakom (inkl. mdf-panelen) kan väl inte en alu-plåt på ca 0,5mm ge något positiv effekt?

Så i mitt fall tänkte jag, butylmatta på all plåt i dörren, SPL dämpfoam på ytterplåten utanpå butylen, butyl över hela mellanplåpten inkl hålen, sedan på med mdf dörrpanel med butyl på baksidan. aluplåt till detta?

Comment

Originally posted by andreas_gbg_ View Post
            ON Topic: En följdfråga om det där med alu-plåten att sätta på dörrsidan, förstår inte riktigt meningen med den om man inte har högtalare monterat i/på dörrarna. Som i mitt fall, skall inte ha något i dörrarna och org. dörrpanel byts ut mot en 8mm mdf panel som monteras stabilt. Så om allt är dämpat med butylmatta bakom (inkl. mdf-panelen) kan väl inte en alu-plåt på ca 0,5mm ge något positiv effekt?

Så i mitt fall tänkte jag, butylmatta på all plåt i dörren, SPL dämpfoam på ytterplåten utanpå butylen, butyl över hela mellanplåpten inkl hålen, sedan på med mdf dörrpanel med butyl på baksidan. aluplåt till detta?
            Varför skall du byta ut dörrsidan mot 8mm mdf om du inte skall montera ngt i dem? Tror du klarar dig fint med original dörrsidan med butyl på och ev ngn typ av foam imellan dörrsidan och mellanplåten.
            "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by Hewi View Post
              Varför skall du byta ut dörrsidan mot 8mm mdf om du inte skall montera ngt i dem? Tror du klarar dig fint med original dörrsidan med butyl på och ev ngn typ av foam imellan dörrsidan och mellanplåten.
              Nja.....hans dörrsidor villman inte ha kvar ;P
              Spec inte som han vill lägga till en annan design på dem i slutänden.
              De kommer inte vara en 8mm-skiva rakt av om man säger så.
              Iaf lät det så då jag var hos honom senast

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
                Nja.....hans dörrsidor villman inte ha kvar ;P
                Spec inte som han vill lägga till en annan design på dem i slutänden.
                De kommer inte vara en 8mm-skiva rakt av om man säger så.
                Iaf lät det så då jag var hos honom senast
                Okey så det är fråga om en design grej , då förstår jag
                "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Okey så det är fråga om en design grej , då förstår jag
                  Bland annat ja......hans dörrsidor mår inte riktigt bra heller.
                  Samma typ som på 240 och hur bra brukar de må?

Comment

Snillen spekulerar

Nä så här är det. Original sidorna är typ byggda av papp. och eftersom jag ändå bygger om och klär om hela inredningen blir det "mindre" jobb (slipper riva av gamla klädseln och förmodligen få med mig halva pappen) och bättre resultat att bygga helt nya dörrpaneler. I övrigt är all inredning i perfekt kondition (synd bara att inget blir kvar ), bilen har gått ca 12000 mil bara. Kanske ska slänga upp en projekttråd Fick hem de omklädda stolarna + baksäte idag

Comment

Originally posted by andreas_gbg_ View Post
                      Snillen spekulerar

Nä så här är det. Original sidorna är typ byggda av papp. och eftersom jag ändå bygger om och klär om hela inredningen blir det "mindre" jobb (slipper riva av gamla klädseln och förmodligen få med mig halva pappen) och bättre resultat att bygga helt nya dörrpaneler. I övrigt är all inredning i perfekt kondition (synd bara att inget blir kvar ), bilen har gått ca 12000 mil bara. Kanske ska slänga upp en projekttråd Fick hem de omklädda stolarna + baksäte idag
                      Ahaa på så vis , vi KRÄVER en projekt tråd NU!
                      "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Ahaa på så vis , vi KRÄVER en projekt tråd NU!
                        instämmer!!

Comment

Working...
                        X