Hej!
Hade tänkt att bygga om ljudet lite i bilen och har funderat på DLS Ultimate serie.
Har 6,5" 3 midbasar i varje dörr och och 5,25" 4 midbasar i instrumentpanelen och 3 diskanter.
Är ute efter något som passar bra till hårdrock och som e lite mer finlir men ändå spelar högt och har go punch i basen. Kör mkt gammal hårdrock,rock och nyare metal. Så som Metallica, Nirvana, AC/DC, Queen, Dragonforce mfl.
Kommer banta ner lite på högtalarna och inte använda mitten diskanten samt dom 2 midbasarna i mitten och bara köra 2 basar i varje dörr för att få ett finare ljud. Hade tänkt mig att köra 4- vägs system utan filter och istället köra stereons filter.
Det jag tänkte använda mig av är:
1 Kit DLS UP5i eller DLS Nobelium 5,2 i brädan, vilket är bäst?
2 st 6,5" DLS RM basar i varje dörr.
1 st DLS A4 steg till brädan.
1 st DLS A3 steg till dörrana.
HU: Pioneer DEX-P99RS
DLS Nobelium 2x12" med custom byggd låda
1 st DLS A6 till basarna
Har ett 105 AH fram och ett 90 AH batteri bak.
Vad tror ni om detta?
Dls Ultimate serien på stegen eller är referce serien bättre?
Mvh
Mattias
Hade tänkt att bygga om ljudet lite i bilen och har funderat på DLS Ultimate serie.
Har 6,5" 3 midbasar i varje dörr och och 5,25" 4 midbasar i instrumentpanelen och 3 diskanter.
Är ute efter något som passar bra till hårdrock och som e lite mer finlir men ändå spelar högt och har go punch i basen. Kör mkt gammal hårdrock,rock och nyare metal. Så som Metallica, Nirvana, AC/DC, Queen, Dragonforce mfl.
Kommer banta ner lite på högtalarna och inte använda mitten diskanten samt dom 2 midbasarna i mitten och bara köra 2 basar i varje dörr för att få ett finare ljud. Hade tänkt mig att köra 4- vägs system utan filter och istället köra stereons filter.
Det jag tänkte använda mig av är:
1 Kit DLS UP5i eller DLS Nobelium 5,2 i brädan, vilket är bäst?
2 st 6,5" DLS RM basar i varje dörr.
1 st DLS A4 steg till brädan.
1 st DLS A3 steg till dörrana.
HU: Pioneer DEX-P99RS
DLS Nobelium 2x12" med custom byggd låda
1 st DLS A6 till basarna
Har ett 105 AH fram och ett 90 AH batteri bak.
Vad tror ni om detta?
Dls Ultimate serien på stegen eller är referce serien bättre?
Mvh
Mattias
Comment