Announcement

Collapse
No announcement yet.

Äntligen inspelade?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Äntligen inspelade?

Tror att mina diskanter äntligen har blivit inspelade !!
    Drygt ett år och närmare 3000 mil efter montering har dom "plötsligt" slutat låta vasst !
    Har t.o.m kunnat öka diskantnivån till 0 i stereon ! Detaljerna som blir tydligare.. aah..

Är bara glad ! Kan det verkligen göra så stor skillnad på nån vecka när dom redan är spelade i över ett år ?

Re: äntligen inspelade ?

Originally posted by K_arlstrom View Post
    Har t.o.m kunnat öka diskantnivån till 0 i stereon ! Detaljerna som blir tydligare.. aah..
    Om du har vanlig EQ ( bas + diskant ) så har du ökat på 10Khz, i detta område ändrar man knapt i om man har bredbandare äns!
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
      Om du har vanlig EQ ( bas + diskant ) så har du ökat på 10Khz, i detta område ändrar man knapt i om man har bredbandare äns!
      Jo tyvärr gick det inte att sänka på nån lägre frekvens.. hjälpte lite mot vassheten att sänka på 10khz, hade antagligen fungerat bättre om det gick att ändra runt 7 eller nått...
      Fick offra lite detaljer mot att kunna lyssna utan att få ont i öronen, men nu är det över !
      Original-EQ'n känns så handikappad att den bara finns där "för att"..

Comment

Är det vasst ska du mycket lägre än 7 Kilo.
        Ner mot 2500Hz brukar man ändra lite, samt vid delningen mellan diskant och mid där det kan uppstå problem!
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Ja tyvärr så kunde jag inte sänka lägre än 10khz eller högre än 200hz, men det jag är så glad över är att det vassa försvunnit !
          Och fort gick det när det väl blev bättre, som om dom äntligen blev inspelade efter flera hundra timmar på bara en månad
          Antingen det eller så har min hörsel blivit sämre..

Comment

Working...
          X