Re: Tips på 6,5" midbas/mellanreg som låter bra i små volymer
Tjenare!
Jag har också en E34 som ja har tryckt dit 6,5" element i kickarna
Ja slet bort "huvan" som fanns inne i kickarna och fräste en spånring som ja skruvade fast i plasten, ser ut så här:
Ja har rätt okej drag i midden, matar med ett steg som lämnar 4x100WRMS @ 4 ohm , Zachry 4100. Ja delar aktivt.
Dock bottnar ja dem ganska lätt när ja försöker matcha mina dubbla 12" basar vid högre volym.. så ja har HP på 100hz när ja spelar högt så de hänger med lite bättre.
Mina element är billiga grejer jämfört med dina Amega, (Zachry XLNT) men ja upplever inte att midbasen är så dålig som du beskriver.
Vet ju att volymen är ju ganska begränsad i kickarna. Det är svårt att räkna exakt som du säger då det är hål ut till trösklarna osv. Men för mina element verkar det räcka till. Fast å andra sidan vet ja inte hur de hade låtit om ja hade haft större volym till dem.
Ja möter upp med peerless 2,5" bredbandare i brädan, bra budgetkombinaton enligt mig. Går att spela högt iaf
Ja har planer på att göra helt nya paneler och slänga bort orginalen i plast. Då med lite roligare element.
Hewi har lyssnat och han tyckte inte att det lät så illa
Man får banka ner luftkanalen bara så går de ner.
På passagerarsidan så går det använda två av fyra orginalskruvhål.
På förarsidan går det använda en skruv och sedan buntband.
Re: Tips på 6,5" midbas/mellanreg som låter bra i små volymer
Jag brukar alltid värma lite på luftkanalerna, när dessa är lagom varma för att formas så använder jag handtaget på en skruvmejsel för att få rätt form.
Återupprepa proceduren tills högtalaren går ner utan våld.
sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Inga värsting direkt men funkar fint. Fast det borde väl att gå att få till det med de 6,5" du redan har?
Ja de 2,5" behöver absolut ingen separat diskant enligt mig, de höga frekvenserna låter riktigt bra från dem. De känns inte som jag har tappat något i toppen alls jämfört med de diskanterna som följer med kitet.
Comment