Announcement

Collapse
No announcement yet.

Högtalare bak + aktiv bas - Volvo S70

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Högtalare bak + aktiv bas - Volvo S70

Mitt kunnande när det kommer till billjud är ytterst begränsat, men jag har inte tummen i handen så det mesta brukar lösa sig.

Till mina funderingar.
    Jag är ute efter lite fylligare ljud i S70:n, ska absolut inte dunkas så att rutorna vibrerar. Har en Kenwood BT8044 som huvudenhet så den ska duga tycker jag.
    Saknar högtalare i hatthyllorna, men där finns plats och är kablar dragna (förra ägaren tog bort högtalarna). Så jag funderar på 6x9" där, om det skulle göra någon stor skillnad?

Har annars fastnat för MDS aktiva baslåda DAX8". Någon som har Volvo x70 och vet om den passar under passagerarsätet? Någon som har lyssnat på lådan?

Om ni skulle välja av dessa alternativ, blir det högtalarna eller baslådan, om jag vill ha fylligare och djupare ljud?

Tackar på förhand!

Re: Högtalare bak + aktiv bas - Volvo S70

Hm. en möjlighet är ju alltid att köpa ett par högtalare som passar i hatthyllan. Ett par vettiga. Sen se till att det sitter några vettiga fram i dörrarna. Sen hitta ett värdigt litet 4kanals-steg till det.

Det blir garanterat fylligare och skönare ljud. Dock kanske inget direkt djup då. Steget kan du säkert lägga under sätet om du inte vill ha det i skuffen. Inga problem att installera heller. Lite drygt att dra kablar bara.

Comment

Working...
    X