Hej,
Hämtar en ny bil på måndag som kommer att behöva lite ljud-kärlek.
I den sitter det 3,5" längs ut på i-brädan och som är riktade rakt upp.
Med tanken på riktningen kommer inte bredbandselement till sin fulla rätt så jag kikar på koaxialer i stället.
Någon som kan rekommendera något vettiga?
Budget för hela bygget är runt 10 000kr.
3,5" koaxialer, vilka?
6,5 basar i framdörrarna, förmodligen Gladen HG-165SQX-2 då jag har bra erfarenhet av det märket sedan tidigare.
DSP med högnivå, kommer att behålla original-HU då den gör rätt mycket annat i den här bilen än bara levererar ljud. Kikar på Rebecs smidiga & lilla DPS-406Q
Slutsteg, har två äldre Alpine liggandes (MRV-1507 & MRV-F407, kanske bli dessa eller något nytt och betydligt smidigare som ger mig 6 kanaler att leka med.
BAS: Om det går är tanken två 8" basar, en under varje framstol.
Gladen RS-X 08 är planen just nu.
Men som sagt jag har inte fått bilen än, så jag får planera mer efter att jag mätt upp utrymmena i bilen.
Hämtar en ny bil på måndag som kommer att behöva lite ljud-kärlek.
I den sitter det 3,5" längs ut på i-brädan och som är riktade rakt upp.
Med tanken på riktningen kommer inte bredbandselement till sin fulla rätt så jag kikar på koaxialer i stället.
Någon som kan rekommendera något vettiga?
Budget för hela bygget är runt 10 000kr.
3,5" koaxialer, vilka?
6,5 basar i framdörrarna, förmodligen Gladen HG-165SQX-2 då jag har bra erfarenhet av det märket sedan tidigare.
DSP med högnivå, kommer att behålla original-HU då den gör rätt mycket annat i den här bilen än bara levererar ljud. Kikar på Rebecs smidiga & lilla DPS-406Q
Slutsteg, har två äldre Alpine liggandes (MRV-1507 & MRV-F407, kanske bli dessa eller något nytt och betydligt smidigare som ger mig 6 kanaler att leka med.
BAS: Om det går är tanken två 8" basar, en under varje framstol.
Gladen RS-X 08 är planen just nu.
Men som sagt jag har inte fått bilen än, så jag får planera mer efter att jag mätt upp utrymmena i bilen.
Comment