Hej,
Har idag 2st JL6w3v3: or i sluten låda som frontsub.
Jag är supernöjd med kvalitén på ljudet men börjar sakna det kännbara djupet i musiken, därav planerna på att gå upp till en 10” alt en 12” bas.
Slutsteg som finns att tillgå är ett Gladen One 240.2 vilket har en papperseffekt på 680w bryggat i 4Ohm.
Jag har ej lyssnat på någon av högtalarna jag har funderingar kring, enbart högtalare i samma serie med mindre storlek.
Dom jag har funderingar kring är:
1. Gladen sqx 10”
Har sqx 6.5” i dörrarna och tycker det är en trevlig musikalisk högtalare.
2.
Jl 10w3v3
Har 6.5” just nu i frontsub och är galet nöjd med ljudkvalitén men saknar botten.
3. JL Audio 12TW1-4 shallow
Samma anledning som ovan, och här blir det mer konarea.
Är inte ute efter att basa sönder varken bil eller passagerare, prio är ljudkvalité och lyssna på/njuta av och känna musiken.
Listar nedan övrig utrustning om någon undrar vad det finns att möta upp frontsuben med.
Bilen som används är en Saab 9-5 -06
Dörrar: Gladen sqx 6.5”
Bräda: uppgraderade Amega 3.5” koaxialer
Frontsub: 2st jl6w3v3
Slutsteg: Gladen One 120.4 till dörrar och bräda
Slutsteg: Gladen One 240.2 till frontsub
Har följt många trådar och byggloggar och det verkar som att ca 22 liter är volymen jag kan få ut till frontsub.
All input/synpunkter tips och allmänt tjöt om detta är hjärtligt välkommet.
Väl mött
/Nemo
Har idag 2st JL6w3v3: or i sluten låda som frontsub.
Jag är supernöjd med kvalitén på ljudet men börjar sakna det kännbara djupet i musiken, därav planerna på att gå upp till en 10” alt en 12” bas.
Slutsteg som finns att tillgå är ett Gladen One 240.2 vilket har en papperseffekt på 680w bryggat i 4Ohm.
Jag har ej lyssnat på någon av högtalarna jag har funderingar kring, enbart högtalare i samma serie med mindre storlek.
Dom jag har funderingar kring är:
1. Gladen sqx 10”
Har sqx 6.5” i dörrarna och tycker det är en trevlig musikalisk högtalare.
2.
Jl 10w3v3
Har 6.5” just nu i frontsub och är galet nöjd med ljudkvalitén men saknar botten.
3. JL Audio 12TW1-4 shallow
Samma anledning som ovan, och här blir det mer konarea.
Är inte ute efter att basa sönder varken bil eller passagerare, prio är ljudkvalité och lyssna på/njuta av och känna musiken.
Listar nedan övrig utrustning om någon undrar vad det finns att möta upp frontsuben med.
Bilen som används är en Saab 9-5 -06
Dörrar: Gladen sqx 6.5”
Bräda: uppgraderade Amega 3.5” koaxialer
Frontsub: 2st jl6w3v3
Slutsteg: Gladen One 120.4 till dörrar och bräda
Slutsteg: Gladen One 240.2 till frontsub
Har följt många trådar och byggloggar och det verkar som att ca 22 liter är volymen jag kan få ut till frontsub.
All input/synpunkter tips och allmänt tjöt om detta är hjärtligt välkommet.
Väl mött
/Nemo
Comment