Announcement

Collapse
No announcement yet.

projekt SQ i 855

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• projekt SQ i 855

Edit rubrik: PROJEKT MEDIA S(Q)PL :P

Tja!

Ska väl börja planera lite smått för en liten ljuduppdatering i bruksen
    Är ute efter ROLIGT SQ, de ska liksom trycka på ordentligt i mid och sub
    Man ska känna när de slår med pinnarna på lädret

Recept

Huvudenhet: ej inhandlad

Framsystem: 1 st CDT ES 620

Sub: 1 st CDT ES 12SQ på ingång

Slutsteg fram: 1 st Usaamps 1000x på ingång

Slutsteg sub: 1 st Genesis DM200

Batterier: 2 st Northstar 180Ah

Vet inte riktigt hur jag ska göra med middarna, ska jag bara få till ett stumt, dämpat montage och spela rakt ut i dörrarna?...eller...
    Totalt bygga om dörrsidorna, plasta lådor m.m? vet nån hur många liter de bör vara till dessa element?...ska dom sitta högt upp eller lågt?
    Ska man plasta in diskanterna i A-stolparna, sätta dom i bräddans orginaluttag, eller sätta dom brevid middarna högt upp i dörrarna?

Ska jag ersätta handskfack med sublåda eller ska jag ha den bak?

Kom gärna med synpunkter, råd, tips, tricks och idéer så jag kan börja nån gång
    Last edited by Klyka; April 10, 2010, 19:03. Reason: Rubrik

Re: projekt SQ i 855

tjenare min vän.

detta ska följas, om du ska göra om dörrsidorna så brukar de flesta 6or ha stor låda,har tror mina cdt hd ville ha 7liter. sen skulle jag satt dom så nära diskanten som möjligt. original placeringen är väl ganska högt upp i dörren har ja för mig, har aldrig byggt i en 855 men det måste nån här på forumet, så de kan ge bra tips

Comment

Hur många liter vill CDT 6rna ha tro? 6 liter?

Comment

6-7 liter blir bra. Kan inte rekommendera att dem spelar rätt ut i dörren. Har provat det och det lät inte bra i en Saab 9-5 med dämpad plåt och stabil baffel skruvad i plåten.
        sigpic Projekt 20XX Alpine - PG - Morel

Comment

Aj fan! jag som redan börjat förbereda dörrsidorna för att spela ut i dörren

Skit samma, jag provar det, skulle det spela skit så får jag väl börja om, bifogar lite bilder från hur jag har tänkt...

Jag antingen tänkt att bygga baffel och göra tätt mot plåt så att säga, och plasta om dörrsidan så den passar mot detta...

eller också göra som jag börjat prova med, att bygga en så stum dörrsida som möjligt där elementet sitter i dörrsidan, vet inte vad som kan bli bäst...

Naturligtvis kommer allt dämpas till max
          Attached Files

Comment

Varför sätta högtalarna så långt ner istället för längst upp på den skivan som du gjort? Är det för att dom tar i handskfacket annars?
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

De täcks till hälften ja, men imorgon ska jag möblera om lite och prova nya placeringar så får vi se blir nog några varianter innan man e nöjd

Comment

Nya infall, tec sq3 på väg ner i brädan ...har vinklat dom så dom sitter ca 90 grader i vinkel från rutan, diskanterna brevid med samma vinkel plus att allt är vinklat mellan rakt bak och mitten av stolar. Rätt eller fel? Middarna blir längst ner i dörrarna, tänkte väl dela typ 400/6k till att prova med

Comment

Lite bilder på kvällens montage

Dom visar montaget av SQ3r och diskanter i orginaluttag på brädan, lite onödigt att kapa sönder gallret för det gick ju faktiskt på ändå
                  ...blir nytt från skroten..

Sen montaget av batterit i reservhjulsbaljan, först skruva fast en skiva i karossen, sen en ram som håller batteriet på plats och sist ett lock för att kunna bygga vidare med slutstegsmontage m.m...

Gonatt
                  Attached Files

Comment

Kolla annars med volvo vad dom tar för gallret, sist jag beställde till min c70 så kostade dom inte märkvärdigt mycket mera än på skroten. Riktigt diskret är det iallafall

Comment

Tack för tipset, ska kolla det

Comment

Är för övrigt i fel tråd såg jag, admin får gärna flytta mig till projekttråden

Comment

Bekymrad...jag ska inte tävla eller så men bra ljudbild kan ju va bra att få ändå

De va liksom inte lika lätt på förarsidan att "massera" ner elementen...se på bilderna, va tror ni, har tyvärr ingen hu än så jag kan provspela

Är riktningen helt åt h.....e eller är jag hyffsat nära hur man "brukar" sätta elementen?

Gjorde även en ny baffel till passagerar sidan där bafflarna sitter ihop i ett stycke, bara för att det är så roligt att jobba i mdf
                          Attached Files

Comment

Bäste sättet att ta reda på vilken vinkling som fungerar, testa! Men du har där på första bilden ser ut ungefär så som det brukar göra i många bilar.
                            Mitt projekt: Volvo V60
                            BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
                            X