Halloj
Kan ju inte ha sämre ljud än kollegan som har Dyaudio paketet I sin XC60...
Har snik ljudet utan slutsteg.
Finns inte särskilt mycket om att modda XC60 ljud på nätet så bättre fråga här.
Jag vill koppla in ett slutsteg men behålla volvo's HU (H910A).
4/5 Kanaler verkar bra om man skall koppla in en sub lite senare.
Jag har kikat på Helix PP52 alternativt Mosconi Gladen D2 100.4 DSP.
Har ett par frågor innan jag investerar och installerar.
1. Hur koppla in? Det finns ingen lågnivå utgång på HU. Planen just nu är att använda högnivå och klippa högtalar ut kablaget, bygga ett harness till och från slusteget och haka på original kablaget vid lämplig plats.
Finns mycket oanvänd kabel under passagerar stolen där original slusteg kopplas in. Vet någon om det går att använda kablaget där?
2. Åsikter om slutsteg?
Det här är redan gjort, jag monterade ett par Alpine SPR-60C som efter att ha skurit bort Volvo högtalaren, passade som handsken I original adapter.
Alpines åkte in både fram och bak.
Hittade sen ett par DLS UP6I till ett vettigt pris, dom fick ersätta Alpines I fram.
Dämpat dörr panelerna med "Flash tape", innan ni dissar..
Är I Qatar där finns det inte mycket att välja emellan, ofta finns inte ens det man vill ha/behöver och då får man ta till Mc Gyver lösningar.
Ha det...
EDIT
Blev en Gladen D2 100.4 DSP.
Inte installerad ännu, update efter installation...
Rgds
Kan ju inte ha sämre ljud än kollegan som har Dyaudio paketet I sin XC60...
Har snik ljudet utan slutsteg.
Finns inte särskilt mycket om att modda XC60 ljud på nätet så bättre fråga här.
Jag vill koppla in ett slutsteg men behålla volvo's HU (H910A).
4/5 Kanaler verkar bra om man skall koppla in en sub lite senare.
Jag har kikat på Helix PP52 alternativt Mosconi Gladen D2 100.4 DSP.
Har ett par frågor innan jag investerar och installerar.
1. Hur koppla in? Det finns ingen lågnivå utgång på HU. Planen just nu är att använda högnivå och klippa högtalar ut kablaget, bygga ett harness till och från slusteget och haka på original kablaget vid lämplig plats.
Finns mycket oanvänd kabel under passagerar stolen där original slusteg kopplas in. Vet någon om det går att använda kablaget där?
2. Åsikter om slutsteg?
Det här är redan gjort, jag monterade ett par Alpine SPR-60C som efter att ha skurit bort Volvo högtalaren, passade som handsken I original adapter.
Alpines åkte in både fram och bak.
Hittade sen ett par DLS UP6I till ett vettigt pris, dom fick ersätta Alpines I fram.
Dämpat dörr panelerna med "Flash tape", innan ni dissar..
Är I Qatar där finns det inte mycket att välja emellan, ofta finns inte ens det man vill ha/behöver och då får man ta till Mc Gyver lösningar.
Ha det...
EDIT
Blev en Gladen D2 100.4 DSP.
Inte installerad ännu, update efter installation...
Rgds
Comment