Announcement

Collapse
No announcement yet.

Val av processor...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Val av processor...

Hejsan!
    Jag är helt nybörjare när det kommer till välljud och användning av ljudprocessor..
    Jag är ute efter en ljudprocessor som är bra och inte har grundbrus.
    Min anläggning består av:
    Hu: Alpine CDA-9886r
    Högtalare: Hifonics MX6,2 kit(2-vägskit)
    Slutsteg framsystem: Hifonics zxi-9002
    Slutsteg bas: Hifonics X4-cronos
    Baslåda: Fabriksbyggd dual bandpass låda från hifonics med dubbla 12" men skall nog byta och köra på mindre storlek på element och egen byggd låda..

Bil: golf3 -97

Men frågan är vilken processor skall jag välja?
    Har kollat på båda processorerna från Alpine, H100 och H800.

Har även sneglat lite mot audison bit one/bit ten men har hört lite dåligt om dessa att dom har ett grunbrus och mjukvara problem.

Är ute efter ett bra resultat och skall nog längre fram skaffa ett 4-kanaligt slutsteg och även köra ett kit i bakdörrarna, så vill inte bli begränsad så att jag måste byta processor pga för några kanaler...

Och om det går så vill jag kunna ställa in för olika förval typ olika inställningar som man kan med ett enkelt knapptryck byta mellan inställningarna..

Någon som har något tips & råd? för och nackdelar mellan processorerna?

tack på förhand!

Lillkimpa

Re: Val av processor...

Köp 800 processorn, du kommer inte att ångra dig, köp även till ruxen så du slipper koppla upp dig mot PC för att justera och ändra preset. Har själv en sån sen några år och är mer än nöjd.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
      Köp 800 processorn, du kommer inte att ångra dig, köp även till ruxen så du slipper koppla upp dig mot PC för att justera och ändra preset. Har själv en sån sen några år och är mer än nöjd.
      Tackar jens!

Comment

Men Jens om man har alpines cd-växlare, kan man då koppla in blåtandsmodulen kce-400bt i stereon och sedan Ai-net kabel till H800, kan man då koppla i cd-växlarn i H800? tänkte då det står changer brevid ai-net till HU :P Borde ju gå... rent teoretiskt :P

Comment

"logik" och "teori" håller sällan mot elektronik ut emot kund. Sådant måste kollas noga.

Tycker du dig ha cash att lägga till h800+rux är det valet att gå på.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by lillkimpa View Post
            Men Jens om man har alpines cd-växlare, kan man då koppla in blåtandsmodulen kce-400bt i stereon och sedan Ai-net kabel till H800, kan man då koppla i cd-växlarn i H800? tänkte då det står changer brevid ai-net till HU :P Borde ju gå... rent teoretiskt :P
            Vet faktiskt inte, kanske att Patrik Skogholm på BRL i Trollhättan vet. Han körde förut med cd växlare i sin bil.
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

okej, pierre kan kanske också svara på den frågan.. vill ju kunna ha Bt men även kunna dra igång en cd utan att behöva byta och som tur är så har jag en växlare liggandes som jag fick med när jag köpte frippes saab som skall funka sa han men var något år sen jag köpte den

Comment

BT-boxen kopplas till HU med "fullspeed"-kabel, inte Ai-Net.

Pierre
                SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Absolut men går det att koppla in växlaren på h800 så att den känner av när man ändrar till cd läget på stereon och hoppar igång?

Comment

Originally posted by lillkimpa View Post
                    Absolut men går det att koppla in växlaren på h800 så att den känner av när man ändrar till cd läget på stereon och hoppar igång?
                    Varför skulle inte det fungera?
                    Finns ju ingen logik i att ha tillbehör om det inte skulle fungera.
                    Alpines Ai-Net produkter länkas alltid vidare i systemet.
                    Du måste välja CD-växlare, jag körde så tidigare då min växlare hade optisk ut in i DSPn.

Går inte detta på H800 så köp något annat.
                    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Det skulle fungera som vanligt

Comment

Working...
                      X