Announcement

Collapse
No announcement yet.

Val av processor...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Val av processor...

Hejsan!
    Jag är helt nybörjare när det kommer till välljud och användning av ljudprocessor..
    Jag är ute efter en ljudprocessor som är bra och inte har grundbrus.
    Min anläggning består av:
    Hu: Alpine CDA-9886r
    Högtalare: Hifonics MX6,2 kit(2-vägskit)
    Slutsteg framsystem: Hifonics zxi-9002
    Slutsteg bas: Hifonics X4-cronos
    Baslåda: Fabriksbyggd dual bandpass låda från hifonics med dubbla 12" men skall nog byta och köra på mindre storlek på element och egen byggd låda..

Bil: golf3 -97

Men frågan är vilken processor skall jag välja?
    Har kollat på båda processorerna från Alpine, H100 och H800.

Har även sneglat lite mot audison bit one/bit ten men har hört lite dåligt om dessa att dom har ett grunbrus och mjukvara problem.

Är ute efter ett bra resultat och skall nog längre fram skaffa ett 4-kanaligt slutsteg och även köra ett kit i bakdörrarna, så vill inte bli begränsad så att jag måste byta processor pga för några kanaler...

Och om det går så vill jag kunna ställa in för olika förval typ olika inställningar som man kan med ett enkelt knapptryck byta mellan inställningarna..

Någon som har något tips & råd? för och nackdelar mellan processorerna?

tack på förhand!

Lillkimpa

Re: Val av processor...

Köp 800 processorn, du kommer inte att ångra dig, köp även till ruxen så du slipper koppla upp dig mot PC för att justera och ändra preset. Har själv en sån sen några år och är mer än nöjd.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
      Köp 800 processorn, du kommer inte att ångra dig, köp även till ruxen så du slipper koppla upp dig mot PC för att justera och ändra preset. Har själv en sån sen några år och är mer än nöjd.
      Tackar jens!

Comment