Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enkel uppdatering av ljud i BMW E60

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Enkel uppdatering av ljud i BMW E60

Originally posted by bjorn.eriksson View Post
    Först:

Sedan: Jag hoppas du inte tog illa upp när jag skrev det om slentrian förut. Det var ju givetvis inte illa ment. Snarare kul att det är så pass många som gör seriösare installationer i bmw-bilarna. Det är ju kanske inte dom vanligaste man läser om eller ser när det gäller just bilstereo.
    Jag gjorde min 80:e bil i torsdags förra veckan, skumpan sparar jag till nummer 100

Med denna installation gjorde jag en ny upptäckt som är inskriven i erfarenhetsbanken, nästa gång jag gör en e 60 så spar jag lite mer tid

Kan iallafall säga att Mosconi D2, Gladen One 201 och en BMW ligger överst på listan av alla "original" installationer jag utfört.

Det borde vara straffbart att inte den satt i ALLA bilar på marknaden
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Och som jag misstänkte så löste sig precis alla problem så fort jag kopplade in min nya Audison BitTen och anslöt alla slutsteg dit.
      Kör med oem remote och allting fungerar perfekt. Inga avskiljare eller någonting annat behövs. Inga jordefel eller andra problem är kvar.
      Där ser man vilket sköseri med pengar och tid man gör av med när man inte köper rätt grejjer direkt.

Det spelar äckligt bra i bilen, måste bara se till att sätta fast en del plastdetaljer som skallrar. Några tips på vad man kan använda för att bli av med alla ljudliga vibrationer i inredningen?

Comment

Originally posted by Crady View Post
        Och som jag misstänkte så löste sig precis alla problem så fort jag kopplade in min nya Audison BitTen och anslöt alla slutsteg dit.
        Kör med oem remote och allting fungerar perfekt. Inga avskiljare eller någonting annat behövs. Inga jordefel eller andra problem är kvar.
        Där ser man vilket sköseri med pengar och tid man gör av med när man inte köper rätt grejjer direkt.

Det spelar äckligt bra i bilen, måste bara se till att sätta fast en del plastdetaljer som skallrar. Några tips på vad man kan använda för att bli av med alla ljudliga vibrationer i inredningen?
        Det här är bara ett EXEMPEL för att du skall få en bild av en typ av matta man KAN använda:
        http://www.brl.se/sv/artiklar/silent...-9-sheets.html
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Nonne View Post

Jag plockar alltid signalen från högtalarna under stolarna, om bilen inte har ett aktivt delat system med extern förstärkare för då görs all inkoppling vid denna.
          Nonne: Jag skall uppgradera min e60 som har HiFi-paketet, dvs basarna under stolarna drivs av ett litet steg bak i bilen och övriga högtalare drivs av HU'n.
          Är det fullsignal från det (eller till det) steget?

Comment

Originally posted by Kane View Post
            Nonne: Jag skall uppgradera min e60 som har HiFi-paketet, dvs basarna under stolarna drivs av ett litet steg bak i bilen och övriga högtalare drivs av HU'n.
            Jag skulle "nästan" kunna svära på det, minnet sviker en aning fast jag vet att jag bara behövt hämta 4a signaler ( högpass+lågpass ) ett par gånger så därför säjer jag ....... JA

Men, tänk nu på att inte alla produkter fixar extern förstärkare med lite mer effekt.
            sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Kolla sidorna 44 till 47 i denna pdf:http://share.qclt.com/bmw%E8%B5%84%E...-update_en.pdf

Enl den får du fullregister från de fyra utgångarna på Hu:n , steget driver bara basarna under stolarna.
              "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Hewi: Du tittar på fel sidor. Det är HiFi-systemet jag har, inte Top-HiFi.

Kan man tolka detta som beskriver förstärkaren för golvbasarna på sidan 42, "The HiFi amplifier is connected via two channels to the M-ASK. The input signals are amplified via integrated band filters and bridge-type output stages to 2x40 W and output to the
                central woofers.", att det är fullsignal till den??

(Annars är jag nog säker efter mycket googlande att jag får skaffa en Audison bit Ten eller Audiocontrol LC6/7i och summera signalerna för att få fullsignal.)

Comment

Hewi: Du tittar på fel sidor. Det är HiFi-systemet jag har, inte Top-HiFi.

Kan man tolka detta som beskriver förstärkaren för golvbasarna på sidan 42, "The HiFi amplifier is connected via two channels to the M-ASK. The input signals are amplified via integrated band filters and bridge-type output stages to 2x40 W and output to the
                  central woofers.", att det är fullsignal till den??

(Annars är jag nog säker efter mycket googlande att jag får skaffa en Audison bit Ten eller Audiocontrol LC6/7i och summera signalerna för att få fullsignal.)
                  Ja HiFi med ett litet steg i bak som driver basarna, Top-HiFi har ett stort steg som driver alla högtalarna..........
                  Jag menar sid 44 till 47 i Pdf programets sid räknare, det blir sid 40-43 i dokumentet
                  "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Kommer det ngra projekttrådar på era E60 byggen?

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

• Re: Enkel uppdatering av ljud i BMW E60

Originally posted by zrken View Post
                      Kommer det ngra projekttrådar på era E60 byggen?
                      Tveksamt, det är inte på någon högre nivå!

Har köpt på mig kabel-/adapterkit från USA så det går att koppla in sig på befintligt kablage och återställa utan ett spår, Audison bit Ten med DRC och MB Quart 200.3-kit för framsystem och basarna under framstolarna.
                      Slutsteg blir Audison SR4 eller JL Audio e6450 (6-kanaligt) så att bakhögtalare ev. kan drivas också. Högtalare till hatthyllan saknas dock förslag på. Någon?

Montering under julhelgen förmodligen i en 550i-06.

Comment

Högre nivå?
                        Det finns inget att skämmas för!
                        Lite bilder och ngra ord om vad som gjorts i en tråd. Svårare än så behöver det inte vara.

Hoppas fortfarande på trådar!

Ps. Jag kikade oxå på SR4 som steg när mitt E60 bygge drog igång

Comment

Inget att skämmas för. Mer om det är till allmänhetens intresse eller inte.

Comment

Inget att skämmas för. Mer om det är till allmänhetens intresse eller inte.
                            Ptja, vågar påstå att du hade blivit intresserad om du sett en logg som gjorde ungefär samma typ av upgrade som du hade tänkt göra
                            Så här i efterhand , kanske inte när du vet, men innan du visste - oh yes, då fanns det definitivt allmännintresse, eller specifik intresse!

Så klart det ska upp mer byggloggar!!

Comment

Hur mår org 8 tummare under stolarna att matas av ett Genesis four channel?

Comment

Originally posted by Sunkan View Post
                                Hur mår org 8 tummare under stolarna att matas av ett Genesis four channel?
                                För att inte bilen ska låta illa så behöver du lite högpass.
                                Undrar du om original 8an så kan jag säga att det systemet kan man få att låta bra.
                                Fixade en bil med Mosconi 6to8 och 3st DLS steg, visst saknas det lite nyanser här och där men jag var djäkligt impad måste jag säga!
                                sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Working...
                                X