tja
bygger i ljud i en s60 där jag har hertz ecx6,5 or i bakdörrar och alpine 8" i hatthylla.
dessa drivs på stereo som rearfill och ja jagvet kanske inte ska ha baksystem egentligen
men tänker inte tävla.
framsystem ör ett hertz hsk165 2vägskit där jag lyckats göra en ny baffel i dörren med
mycket svag vinkel bakåt mot lyssnaren istället för mot fötterna som original spelar.
diskanterna tänkte jag sätta i astolparna
tänkte driva det på ett bryggat hertz hcp4d om jag minns rätt
får 290wrms per sida.
nu till frågorna!
tjänar jag på att köpa hertz hl70 mellanregister och sätta brevid diskanterna i stolparna
köra dom på det passiva 2vägsfiltert som följde med hsk-kitet delning 3200hz.
köra 250hz hpf på kanalerna för mellan och diskant
och sen köra 63-250hz på middarna på de andra två kanalerna?
då får jag ju allt från 250hz och uppåt i rätt höjd istället för dörren?
att där är en passiv delning mellan mellanregister och diskant kan ju inte fördärva allting även om det filtert nog är anpassat för 6,5" midbasen.
tack på förhand!
bygger i ljud i en s60 där jag har hertz ecx6,5 or i bakdörrar och alpine 8" i hatthylla.
dessa drivs på stereo som rearfill och ja jagvet kanske inte ska ha baksystem egentligen
men tänker inte tävla.
framsystem ör ett hertz hsk165 2vägskit där jag lyckats göra en ny baffel i dörren med
mycket svag vinkel bakåt mot lyssnaren istället för mot fötterna som original spelar.
diskanterna tänkte jag sätta i astolparna
tänkte driva det på ett bryggat hertz hcp4d om jag minns rätt
får 290wrms per sida.
nu till frågorna!
tjänar jag på att köpa hertz hl70 mellanregister och sätta brevid diskanterna i stolparna
köra dom på det passiva 2vägsfiltert som följde med hsk-kitet delning 3200hz.
köra 250hz hpf på kanalerna för mellan och diskant
och sen köra 63-250hz på middarna på de andra två kanalerna?
då får jag ju allt från 250hz och uppåt i rätt höjd istället för dörren?
att där är en passiv delning mellan mellanregister och diskant kan ju inte fördärva allting även om det filtert nog är anpassat för 6,5" midbasen.
tack på förhand!
Comment