Hej alla!
Jag har efter mycket funderande äntligen bytt bil, det blev en 120d -07.
Till att börja med flyttar jag med min gamla HU och ett fyrkanalssteg samt köper nya högtalare.
På sikt blir det (förhoppningsvis) 3 vägs aktivt delat framsystem + sub med tidskomp.
Har forskat runt på nätet efter alternativ på högtalare och hade nästan bestämt mig för Gladens 3 vägs kit för att det verkar enkelt och prisvärt.
Men när jag var in på Uppsala Bilradio för att skaffa monteringsram och iso-adapter till P88:n såg jag att DLS kommit med ett UP4 kitt och dessutom fiskade killen bakom disken fram en Rainbow 8" som ska funka i de små lådorna under stolarna.
Nu vill jag höra era erfarenheter och tankar.
Hur är mellanregister och diskant i Gladen kittet?
Vilka middar funkar bäst under stolarna?
Vilka fler alternativ är värda att överväga?
I min gamla bil har jag ett par Amega Q-comp 6 i väldämpade dörrar som drivs av ett Audison lrx 2.9 och en Orion Xtr 12 på ett Orion Xtr 5001.
Jag lyssnar på det mesta men oftast mellan Johnny Cash och Metallica.
Även handlare är välkomna att svara.
//Emil
Jag har efter mycket funderande äntligen bytt bil, det blev en 120d -07.
Till att börja med flyttar jag med min gamla HU och ett fyrkanalssteg samt köper nya högtalare.
På sikt blir det (förhoppningsvis) 3 vägs aktivt delat framsystem + sub med tidskomp.
Har forskat runt på nätet efter alternativ på högtalare och hade nästan bestämt mig för Gladens 3 vägs kit för att det verkar enkelt och prisvärt.
Men när jag var in på Uppsala Bilradio för att skaffa monteringsram och iso-adapter till P88:n såg jag att DLS kommit med ett UP4 kitt och dessutom fiskade killen bakom disken fram en Rainbow 8" som ska funka i de små lådorna under stolarna.
Nu vill jag höra era erfarenheter och tankar.
Hur är mellanregister och diskant i Gladen kittet?
Vilka middar funkar bäst under stolarna?
Vilka fler alternativ är värda att överväga?
I min gamla bil har jag ett par Amega Q-comp 6 i väldämpade dörrar som drivs av ett Audison lrx 2.9 och en Orion Xtr 12 på ett Orion Xtr 5001.
Jag lyssnar på det mesta men oftast mellan Johnny Cash och Metallica.
Även handlare är välkomna att svara.
//Emil
Comment