Tänkte köra optiskt mellan min dva-9861ri och pxa-h701 men jag får inte fram input select i ruxen. Har hittat inställningen för optisk ut i 9861:an men ingen skillnad i menyn på ruxen! Är det någon annan som haft samma problem och kanske hittat en lösning?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Input select pxa-h701
Collapse
X
-
Re: Input select pxa-h701
Hej! Har du slagit på optiskt ut på 9861:an så är det klart!
Det blir ingen "annan" meny el dyligt på RUXen , du hör skillnaden klart om du slår av/på den optiska samtidigt som du spelar en cd
-
Originally posted by Magnus View PostHej! Ok, har testa att slå på optisk ut på spelaren men då blir det tyst.
Har du ai.net kabeln inkopplad?
Comment
-
Originally posted by Magnus View PostJa, ai.net kablen är kopplad.
Comment
-
Originally posted by Magnus View PostHar kollat kabeln och där kommer ljus, men vet inte om det är tillräckligt med ljus så man kan kanske inte utesluta brott ändå?
Har du kopplat in optiska kabeln på "rätt" ingång dvs digital1?
Har du ställt switchen på 9861:an på EQ/DIV?
Comment
-
Originally posted by Magnus View PostHar kollat bägge punkter, eq/div är aktiverad och kabeln sitter i ingång 1. Kanske ska testa med en annan kabel då. Läste något i manualen om att man skulle välja ingång, men det stämmer inte alltså?
Det enda jag kommer på utöver att prova med en annan kabel är att göra en "reset" på Hu:n och sedan slå på optiska utgången igen se om det gör ngn skillnad , tror även 701:an resettas då men är inte hundra på det.
Comment
-
Originally posted by Magnus View PostHar konstaterat att det är kabeln det är fel på, testade en ny och det fungerade utan problem. Tack för all hjälp!!
Comment
Comment