Announcement

Collapse
No announcement yet.

Balanced line transmitter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Balanced line transmitter

    Eftersom det idag inte är så lätt att få tag i en soundstream BLT4 så funderar jag på om man inte skulle kunna använda en sådan här?
    http://www.esxaudio.de/pages/quantum/sx-blt.htm

    Vad tror ni som kan något om sånt här? Själv har jag aldrig hållit på med balanserade ingångar och liknande!
    Det är dessutom rätt så mycket trevligare pris på dessa små dosor än en 2-kanalig soundstream BLT2 som fortfarande finns att köpa!

  • #2
    Re: Balanced line transmitter

    Har nu skickat iväg en förfrågan till ESX om pinout på deras variant. Såg även att Hifonics har en exakt likadan BLT till deras Brutus serie.

    Om man bara spånar på det, borde det vara någon större skillnad på dessa och soundstreams variant? Jag menar det finns ju inte så många olika sätt att göra detta på eller?

    Comment


    • #3
      Re: Balanced line transmitter

      Rent generellt så tycker man ju att de borde gjort någorlunda rätt ifall de ändå gör en sån manick. Har du riktig balanserad ingång i slutsteget?

      Comment


      • #4
        Re: Balanced line transmitter

        Originally posted by Jonhny View Post
        Rent generellt så tycker man ju att de borde gjort någorlunda rätt ifall de ändå gör en sån manick. Har du riktig balanserad ingång i slutsteget?
        Precis som jag tyckte också Jepp, har balanserade ingångar på steget.

        Fick detta som svar från ESX:
        "Hallo Herr Weinehall,

        die Belegung des SX-BLT4 stimmt mit der Soundstreambelegung überein. Somit sollte die Endstufe mit dem ESX BLT problemlos funktionieren.

        Mit freundlichen Grüßen / Best Regards

        Roland Uhl"

        Sjukt dålig på tyska, skrev mitt mail på engelska till dom, men jag tolkar det som att det funkar!

        Comment


        • #5
          Re: Balanced line transmitter

          Fantastiskt de svarar på tyska från ett engelskt mail

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #6
            Re: Balanced line transmitter

            Signalkonfigureringen i BLT4 överrensstämmer med den i Soundstream. Alltså skall det funka problemfritt.
            /tycker Erik.

            Comment


            • #7
              Re: Balanced line transmitter

              Originally posted by zrken View Post
              Fantastiskt de svarar på tyska från ett engelskt mail
              Hehe, ja det var ju lite skoj... Men dom kanske tyckte mitt efternamn lät tyskt

              Comment


              • #8
                Re: Balanced line transmitter

                Originally posted by Robsarve View Post
                Signalkonfigureringen i BLT4 överrensstämmer med den i Soundstream. Alltså skall det funka problemfritt.
                Ja det är väl bara att hoppas på det eftersom det är beställt två stycken BLT4 av dom

                Comment


                • #9
                  Re: Balanced line transmitter

                  Originally posted by Weine View Post
                  Ja det är väl bara att hoppas på det eftersom det är beställt två stycken BLT4 av dom
                  vars är gilla-knappen då man behöver den !
                  ja, jag lider av en sjukdom !

                  Comment

                  Working...
                  X